Klacht: Voorkeur gegeven aan bedrijven?

BartsAllsecur op 08 december 2021 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Wanneer ik als particulier een pakketje verstuur zo rond de feestdagen, duurt dit veel langer dan wanneer dit door een bedrijf gedaan wordt. Dit maak ik deze week mee met verschillende verstuurde pakketjes die keer op keer worden uitgesteld door drukte (een volle week uitgesteld inmiddels), terwijl grote webshops die aan mij verzenden wel in één dag bezorgen.

Mijn vraag is of het inderdaad klopt dat bedrijven hoger op de stapel komen te liggen, waardoor mijn pakketje 5 dagen duurt om te bezorgen? Dit terwijl ik naar alle waarschijnlijkheid een stuk meer betaald heb voor de bezorging dan die bedrijven doen!

Een goede uitleg hoe dit kan (het gebeurt te veel om toeval te zijn).
En mocht hier geen goede verklaring uitkomen, dan ben ik benieuwd hoe PostNL kan goedpraten dat ze bedrijven voortrekken t.o.v. particulieren.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 08 december 2021 om 12:19 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht op klacht.nl. Omdat ik u telefonisch niet kan bereiken informeer ik u op deze wijze. In uw melding geeft u aan dat door u verzonden pakketten vertraging oplopen. Ik kan mij voorstellen dat dit een teleurstelling voor u is zeker omdat u aangeeft dat andere zendingen eerdere worden bezorgd. Ik bied u dan ook mijn excuses aan.

Op uw vraag of webshops voorrang krijgen op verweking van de pakketten kan ik u een kort antwoord geven. Op het moment dat een grotere webshops zendingen aanbiedt gaat dit op een andere wijze als bij een pakket van een particulier.

Door de aantallen welke worden aangeboden door een grotere webshops worden er stappen overgeslagen in het proces dit levert ook vaak minder vertraging op bij drukte.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door BartsAllsecur