Klacht: voor zoveelste keer pakket niet thuis bezorgd, maar naar pick-up point

op 03 juli 2019 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

We zouden maandag 02-07-2019 een pakketje ontvangen via DPD. In de loop van die dag werd dat veranderd in 03-07-2019.

Ik ben de hele dag thuis geweest en ben, in het geplande tijdvak, zelfs in de voortuin (dus bij de voordeur!) bezig geweest in de tuin.

Toen ik net de status opvroeg stond er:

Status : Het pakket kon niet worden geleverd op het opgegeven adres en is doorgestuurd naar een Pickup parcelshop. Zodra het pakket daar geleverd is, ontvang je een bericht.

Ze zijn absoluut niet aan deur geweest! En natuurlijk lag er ook geen briefje in de trant van ‘we hebben u gemist’ (WANT DAN HAD IK DE BEZORGER WEL GEZIEN!!!). Dit is helaas eerder regel dan uitzondering. Als ik ervoor kies om pakketje thuis te laten bezorgen dan heb ik daar mijn redenen voor. En wens dan niet, 2 dagen later dan de geplande bezorgdag, mijn pakketje op te halen bij een of ander pick-up point.

Mijn man stelde laatst al voor om geen bestellingen meer te doen bij websites die met DPD werken. Nu heeft hij niet altijd goede suggesties, maar hier kon ik me wel goed in vinden. Ik zal iig de betreffende webshop laten weten wat onze ervaringen zijn met DPD.

Excuses van DPD, dat ze erkennen dat ze fout zitten en helemaal niet aan de deur zijn geweest, beloven dat ze het nooit meer doen en als de donder mijn pakket (nr. 05118905305099) bij mij thuis bezorgen. Lijkt mij redelijk, toch...?

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 05 juli 2019 om 15:06 geantwoord

Beste Petra,

Bedankt voor je bericht. Vervelend om te vernemen dat de levering niet naar wens is verlopen. Ik ga deze klacht door sturen naar het depot, echter kan ik er niet voor zorgen dat het pakket weer op het huis adres wordt aangeboden.
Ik adviseer je om hierover contact op te nemen met de verzender van het pakket.

DPD Customer Service

Alle klachten die gemeld zijn door Petra - Enschede