Klacht: voor de zoveelste keer

op 15 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Al een paar jaar worden pakketten niet meer aan huis afgeleverd, maar direct naar een schuur van de buren gebracht. Hierover heb ik bij postnl herhaaldelijk mijn beklag over ingediend en zoals iedereen wel weet doet postnl niets met de klacht. Gisteren was het weer zo ver. Twee dagen wachten omdat het zo druk is en gisteren (30-11-2017) zou tussen 13.45 en 16.15 het pakketje worden gebracht. De hele middag thuis gebleven en je raad het al, geen pakketje. Om 23.00 stond op track en trace dat de bezorger nog onderweg was. Om 0.30 maar naar bed gegaan en om 07.00 uur opgestaan. En wat blijkt hoera het pakketje is:

Bezorgd op Donderdag 30 november 23:40 uur. Maar niet bij mij.
Straks maar even in de brievenbus kijken en daar zal wel weer een briefje in liggen met daarop geschreven “schuur”.
postnl is gewoonweg onbetrouwbaar.

Voortaan ga ik alle bedrijven vermijden die via PostNL leveren. Bedrijven als GLS en UPC leveren hier namelijk wel aan de deur, zoals het hoort!

Ben het meer dan spuugzat!!!

Dat ze geen valse beloftes meer doen.
dat ze track en trace afschaffen want dat deugt voor geen meter.
dat ze de bezorgers eens goed de waarheid vertellen en dat is: dat ik niet in de schuur woon waar postnl de pakketjes dumpt.
Betrouwbare bezorgers aanneemt.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

4 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw ter Heide, Hartelijk bedankt voor uw bericht. Het spijt me dat de pakketbezorging wederom niet correct is verlopen. Mijn excuses hiervoor. Ik wil graag een klacht opmaken over het feit dat de bezorger dit pakket onbeheerd heeft achtergelaten. Hiervoor zou ik graag de barcode van het betreffende pakket van u ontvangen waarbij dit is voorgevallen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om deze nog door te geven? Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Ph.

4 maanden geleden - Beste, Het enige wat ik nog heb is dit: Wil je weten waar je pakket is? PostNL Bestelnummer: 4435429790 Track & Trace nummer: 3SBOLD26193310 Besteld op 28 november gr. Ph. ter Heide

Heeft op 27 december 2017 om 11:07 geantwoord

Geachte heer, mevrouw ter Heide,

Hartelijk bedankt voor de aanvullende informatie. Ik heb aan de hand van mijn administratie vernomen dat de afzender dit inmiddels bij ons heeft gemeld. Dit is opgepakt door de leidinggevende op het bezorgkantoor en die heeft dit inmiddels besproken met de chauffeur om te voorkomen dat uw pakketten nogmaals onbeheerd daar zullen worden achtergelaten.

Heeft op 28 december 2017 om 21:48 geantwoord

Waarom moet ik een klacht indienen via de klantenservice er wordt immers niets met de klacht gedaan, voortaan maar meteen een berichtje sturen naar de afzender maar het is ronduit belachelijk dat de afzender een klacht bij postnl moet indienen, zij hebben het pakketje niet laten verdwijnen of ergens onbeheerd achter gelaten.
Wordt tijd dat postnl naar de klachten van de ontvanger gaat luisteren.
gr.
Ph. ter Heide

Alle klachten die gemeld zijn door Ph.