Klacht: Voor de 5e keer pakket voor de deur achtergelaten

espala op 16 december 2019 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Vandaag voor de 5e keer een pakket voor de deur aangetroffen.
De 3e keer op mijn camerasysteem gezien dat het pakket rond 13.00 bezorgd werd, zelf om 16.00 thuis gekomen, heeft dus 3 uur onbeheerd voor de deur gelegen.
Elke keer een klacht aangemaakt bij PostNL, elke keer worden we te woord gestaan door een servicemedewerkster maar dit heeft geen resultaat gehad.
We krijgen ook elke keer een melding dat de klacht is doorgestuurd naar de teamleider van de bezorger en dat de bezorger er op wordt aangesproken maar tot nu toe zonder merkbare verbetering.
De servicemedewerkster werkt een lijstje af en wil of kan daar niet van af wijken, door laten verbinden met een supervisor is niet mogelijk en de 3e keer werd de verbinding verbroken, schande!
Wij zijn niet de enigen in de straat waar dit bij gebeurt, buren klagen hier ook over.
Wat doet postnl als een pakketje vermist wordt?

Oplossing: koppel terug wanneer de bezorger echt wordt aangesproken op het gedrag, wat we nu krijgen is een nietszeggend antwoord en ook niet te controleren. PostNL kan een voorbeeld nemen aan DHL, die laten een bericht achter met de door hun genomen aktie: achter gelaten bij buren; terugkomen voor 2e keer of afhalen bij pick-up point.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 jaar geleden - Geachte heer, mevrouw, Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de wijze waarop uw pakketten worden achter gelaten. Al meerdere malen is een zending onbeheerd voor uw deur neergelegd. U heeft hier ook al klachten over ingediend, maar dit verbeterd niet. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht. Ik betreur het om te lezen dat het nog steeds niet op de juiste wijze wordt bezorgd. Ik begrijp dat u niet blij bent met deze situatie. Uiteraard mijn excuses voor het ongemak. Ik wil dit graag opnieuw doorzetten. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie: - De 3S-code van de betreffende zending Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht espala

1 jaar geleden - Beste medewerker van PostNL, Het betreft het pakket met de volgende code: 3SJUUL5711970 Met vriendelijke groet, E.S.

Reactie van de melder van de klacht espala

1 jaar geleden - Vandaag toevallig de bezorger bij de buren gezien en aangesproken op zijn gedrag. Het excuus was: tja druk. Ik heb hem aangezegd dat er meerdere keren een klacht was aangemaakt bij PostNL en dat ik absoluut geen pakketjes meer aan wil treffen voor de deur en dat hij ze bij het PostNL punt moet afgeven, de volgende keer dat het gebeurt zal ik hem weer aanspreken.

Heeft op 16 december 2019 om 11:21 geantwoord

Geachte heer,

Bedankt voor de aanvullende informatie. Het spijt me dat de chauffeur dit pakket onbeheerd heeft achter gelaten. Mijn excuses hiervoor. Graag informeer ik u over de verdere afhandeling.

Ik heb een klacht voor u aangemaakt. U zal hier geen verder bericht over ontvangen, maar dit komt terecht bij de leidinggevende op het bezorgkantoor en die gaat dit bespreken met de betrokken chauffeur en zal passende maatregelen nemen om te voorkomen dat dit nogmaals zal gebeuren.

PostNL Klantenservice

espala

Heeft op 16 december 2019 om 12:20 geantwoord

Ik ben hier niet tevreden over, het is hetzelfde nietszeggende antwoord wat ik elke keer krijg als ik iemand van de klantenservice eindelijk aan de telefoon heb.
Ik heb de indruk dat ik weer met een kluitje in het riet wordt gestuurd.
Ik vraag me af wat er gebeurt als een pakketje voor de deur wordt achtergelaten en door een passant wordt meegenomen, staat PostNL dan klaar met de portemonnee om een en ander te vergoeden?
Ik ben bang van niet, de bewijslast zal bij mij worden neergelegd.

Reactie van de melder van de klacht espala

1 jaar geleden - Vandaag zou een pakket afgeleverd zijn waarvoor getekend moest worden, volgens de app is dit afgeleverd, er staat ook een krabbeltje bij. Volgens mijn camerasysteem is het pakket om 13.01 eerst bij mij aangeboden maar omdat ik er niet was is dit bij de buren in de voortuin achtergelaten. De buren hebben niet getekend en ik dus ook niet, dit is de zoveelste keer dat deze bezorger de fout in gaat en niet alleen bij mij, ik vind dit een grote schande. Van de beloftes van postnl dat de klacht wordt doorgezet naar de manager van de bezorger geloof ik ook geen ene bliksem meer. Volgens mij pleegt de bezorger ook valsheid in geschrifte aangezien hij een document tekent wat door mijzelf moet worden afgetekend. Ik heb uiteraard weer via de klachtenlijn een klacht ingediend maar de dame die ik aan de lijn had vertoonde ook bijzonder weinig empathie. Als dit zo doorgaat ga ik geen klacht meer neerleggen bij postnl of Klacht.nl maar naar Kassa of Consumentenbond, ik ben het zat.

Alle klachten die gemeld zijn door espala