Klacht: Vonnis nodeloos laten betekenen

op 30 mei 2016 over Webcasso in de categorie Incassobureaus

Webcasso is bij een incasso procedure bij de kantonrechtbank in het gelijk gesteld.
Na het voor haar gunstige vonnis is niet om betaling verzocht, maar heeft Webcasso na 2 maanden het vonnis laten betekenen door een deurwaarder. Dat mag van de wet, maar ik moet nu wel 130,= extra kosten betalen.
Het door de deurwaarder laten betekenen (van het vonnis) doe je in feite uitsluitend als de schuldenaar niet wil betalen, of niet reageert, wat hier niet het geval is, want Webcasso heeft na de uitspraak nooit om betaling gevraagd, of een regeling voorgesteld.
Ik heb bij de deurwaarder (die het vonnis heeft betekend) een klacht ingediend, maar die wijst alle schuld af en verwijst me naar hun opdrachtgever, zijnde Webcasso

Als de extra kosten van het (nodeloze) betekenen vervallen, en we ons gewoon aan het bedrag houden dat de Kantonrechter in de uitspraak heeft bepaald.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Webcasso over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Webcasso in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Webcasso een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Webcasso

Heeft op 01 augustus 2016 om 15:18 geantwoord

Heeft op 01 augustus 2016 om 16:01 geantwoord

Webcasso lost geen klacht op, maar verwijst naar eerdere correspondentie waarin wordt gesteld dat er niets wordt aangepast, dus alles blijft zoals het is.
Webcasso is van mening dat ze correct handelen, wat naar mijn mening niet zo is. Dat is geen klacht oplossen, maar alleen uitleggen dat ze er niet op ingaan. Het heeft dus niet zoveel zin om hier een klacht over Webcasso te plaatsen, let maar op: de klacht zal niet worden opgelost, en je wordt gewoon met een kluitje het riet ingestuurd met een briefje dat ze er niets aan gaan doen. Bespaar je dus die moeite!
Gelukkig is een wet in aankomst die malafide incassobureaus zal verbieden, het werd tijd!! Webcasso/directpay zal zeker in de belangstelling staan bij de toezichthouders, en wie weet de eerste die zal worden verboden. Aan mij zal het niet liggen.....

Bericht van Webcasso

1 jaar geleden - Geachte heer, Hartelijk dank voor uw bericht hetwelk wij in goede orde hebben ontvangen. Zoals u zelf al aangeeft is het vonnis reeds op 26 augustus 2015 gewezen. U bent op dat moment ook zelf door de rechtbank in het bezit van het vonnis gesteld. De kantonrechter heeft het vonnis “uitvoerbaar bij vonnis” verklaard, hetgeen betekent dat u in principe onverwijld - binnen een aantal dagen na het vonnis - tot betaling dient over te gaan dan wel met eiseres in contact dient te treden. Dat heeft u niet gedaan en vervolgens is het vonnis op 27 oktober 2015 aan u betekend. Pas daarna is eiseres een betalingsregeling met u aangegaan. Wij achten de kosten van de betekening derhalve terecht en zullen deze handhaven. Helaas kunnen wij op dit moment niet meer voor u betekenen. Wij hopen in ieder geval de uitleg u inzicht heeft gegeven hoe alles zich ontwikkeld heeft en hoop dat uw klacht hiermee naar tevredenheid is opgelost. Met vriendelijke groet, Webcasso BV.

Bericht van Webcasso

1 jaar geleden - Geachte heer, Hartelijk dank voor uw bericht hetwelk wij in goede orde hebben ontvangen. Zoals u zelf al aangeeft is het vonnis reeds op 26 augustus 2015 gewezen. U bent op dat moment ook zelf door de rechtbank in het bezit van het vonnis gesteld. De kantonrechter heeft het vonnis “uitvoerbaar bij vonnis” verklaard, hetgeen betekent dat u in principe onverwijld - binnen een aantal dagen na het vonnis - tot betaling dient over te gaan dan wel met eiseres in contact dient te treden. Dat heeft u niet gedaan en vervolgens is het vonnis op 27 oktober 2015 aan u betekend. Pas daarna is eiseres een betalingsregeling met u aangegaan. Wij achten de kosten van de betekening derhalve terecht en zullen deze handhaven. Vertrouwende u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd, Webcasso BV.

Reactie van de melder van de klacht aheus

1 jaar geleden - Webcasso heeft voor de zoveelste keer haar standpunt medegedeeld, dat is niet een klacht oplossen, maar vertellen waarom er niets aan gedaan gaat worden. De klacht is niet opgelost en als het aan Webcasso ligt, gebeurd dat ook niet. Mijn verwijt blijft heel simpel: waarom heeft Webcasso na het vonnis niet gewoon een briefje gestuurd met het totaal te betalen bedrag? Webcasso heeft nu bevestigd, bij monde van Jasna Omerovic, dat ze dat niet hebben gedaan. Webcasso vind dat niet hun taak, immers: dat had je zelf maar moeten doen volgens Webcasso. En dat is nu precies mijn klacht! Webcasso heeft na het vonnis niets meer laten horen. En na twee maanden en een dag, het vonnis laten betekenen. Betekenen doe je in feite uitsluitend als er een weigering is om te betalen, maar daar was geen sprake van. Het precies uitrekenen van wat er in een vonnis staat is trouwens lastig voor een leek, want er staat vaak iets over rente vanaf datum X, kosten voor de gemachtigde Y, etc. Dus niet een totaal bedrag. Dat moet je te horen krijgen van de eisende partij, die kan dat (laten) uitrekenen. Webcasso heeft naar mijn mening een slim trucje gevonden om pakweg 130,= extra binnen te fietsen per positief vonnis voor ze! Ik wens ze veel sterkte toe met hun business, en de groeten aan de gebroeders Klaassen. Ik laat het hierbij, ik heb een compleet en volledig dossier kunnen samenstellen, en je weet nooit waar dat nog eens van pas komt.....

Alle klachten die gemeld zijn door aheus