Klacht: Voicemail is niet gratis

op 12 februari 2020 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Bij Oxxio is voicemail blijkbaar niet gratis. Inmiddels al 19 keer kosten in rekening gebracht voor bellen naar voicemail terwijl wij in het buitenland verblijven.Hoe kan dat ? Als er naar onze huistelefoon gebeld wordt en wij beantwoorden de oproep niet, dan brengt Oxxio dus kosten in rekening.
Volgens Oxxio is de oplossing : schakel de voicemail uit (zie hieronder).

Beste heer van Bree,

Bedankt voor je berichtje. Excuses voor de vorige onvolledige e-mail die aan je is verstuurd, er is hier helaas iets fout gegaan. Het nummer 1233 is inderdaad je voicemail, en komt zo te zien regelmatig terug op de factuur. In totaal gaat het nu om een bedrag van €1,98 aan voicemail kosten, ik heb een intern verzoek ingediend naar onze financiële afdeling om dit bedrag aan je te crediteren op de eerst volgende factuur.

Tevens wil ik je ook verzoeken om je voicemail uit te schakelen, zodra je weer in Nederland bent. Als je de hoorn oppakt en 61 intoetst en de hoorn weer neerlegt, dan wordt je voicemail uitgeschakeld en zal je dit ook niet meer zien op de factuur. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Als dit fatsoenlijk wordt opgelost. Voicemail gratis (behalve natuurlijk als ik zelf de voicemail bel)

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Oxxio

7 maanden geleden - Beste heer van Bree,Onze excuses voor het ongemak. Het probleem met de voicemail zou nu opgelost moeten zijn. Uiteraard kunt u gewoon gebruik maken van de voicemail. Het inspreken van de voicemail door personen die u willen bereiken is natuurlijk gratis. Indien u belt naar de voicemaildienst, zijn hier wel kosten aan verbonden.Mocht u nog vragen enof opmerkingen hebben, horren wij deze graag van u.Hartelijke groet,Dick - Oxxio Webcare

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 20 mei 2020 om 11:01 geantwoord

Beste heer Van Bree,

We zagen dat deze klacht nog openstond. We hopen dat alles inmiddels is opgelost. Zo niet, neem dan zeker nog even contact met ons op via onze helpdesk. U kunt uiteraard ook al uw andere vragen aan ons stellen. We zitten voor u klaar.

Mitchel, Oxxio Webcare

Bericht van Oxxio

4 maanden geleden - Goedemiddag,De voicemailkosten van €1,98 zijn inmiddels op uw rekening gestort. De voicemail heb ik weer aangezet aangezien dit normaal zou moeten werken. Mocht u in het buitenland verblijven, is het aan te raden om het telefoontoestel niet uit te schakelen maar aan te laten staan.Wij gaan ervan uit dat het probleem nu opgelost is.Mocht u nog vragen enof opmerkingen hebben, hoor ik deze graag van u.Met vriendelijke groet,Dick - Oxxio Webcare

Heeft op 20 mei 2020 om 14:50 geantwoord

Vragen of de klacht inmiddels is opgelost is geen oplossing.
Omdat inmiddels de voicemail is uitgeschakeld kan ik niet nagaan of de klacht is opgelost, het in rekening brengen van kosten als iemand doorverbonden wordt met de voicemail dus.
De belofte dat de in rekening gebrachte kosten gecrediteerd zouden worden is tot op heden slechts ten dele nagekomen.

Reactie van de melder van de klacht Belly van Bree

4 maanden geleden - Naar aanleiding van uw reactie, zie hieronder,Reactie van Oxxio Goedemiddag, De voicemailkosten van €1,98 zijn inmiddels op uw rekening gestort. De voicemail heb ik weer aangezet aangezien dit normaal zou moeten werken. Mocht u in het buitenland verblijven, is het aan te raden om het telefoontoestel niet uit te schakelen maar aan te laten staan. Wij gaan ervan uit dat het probleem nu opgelost is. Mocht u nog vragen enof opmerkingen hebben, hoor ik deze graag van u. Met vriendelijke groet, Dick - Oxxio Webcareheb ik nog enkele opmerkingen.Er is inderdaad € 1,98 gecrediteerd, maar er blijft nog € 1,61 over om te crediteren. Ik heb dit al op 21 april gemeld, maar tot op heden, uiteraard (??), nog geen reactie gehad. En hoe haalt u het in uw hoofd om ONGEVRAAGD mijn voicemail in te schakelen !! Mag ik aub zelf bepalen of ik dat wel of niet wil ???

Bericht van Oxxio

4 maanden geleden - Beste heer Van Bree,Mij excuses voor de voicemail! Ik heb dit gelijk weer gecorrigeerd. Er moet inderdaad nog €1,62 gecrediteerd worden voor onterechte voicemailkosten. Hier heb ik gelijk een verzoek voor ingediend bij onze financiële administratie om dit voor u in orde te maken.Mocht u nog vragen hebben, hoor ik graag van u.Met vriendelijke groet, Dick - Oxxio Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Belly van Bree