Klacht: Garantie Samsung Galaxy S8 LED View Cover

op 23 juli 2019 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

17-10-2019 heb ik een Samsung Galaxy S8 LED View Cover Black gekocht bij Vodafone Oosterhout. Deze cover heeft, zoals de naam aanduidt, een LED schermpje in het hoesje verwerkt zitten die de tijd aangeeft en ook diverse meldingen bij berichtjes of bellen. Helaas werkte sinds Juli 2019 het LED schermpje opeens niet meer zonder enige voor mij duidelijke aanleiding. Het hoesje zelf is overigens nog in nette staat en vertoont geen grote cosmetische of structurele schadegebreken en als ik deze open is mijn telefoon normaal ingebruik.
Met dit probleem ben ik op 09-07-2019 naar Vodafone Oosterhout geweest deze kwam net als ik tot de conclusie dat de LED View Cover helaas defect is. Ik heb gesteld dat dit onder de garantie valt binnen twee jaar gezien het Europees recht . Men wist mij daarna meteen te melden dat er maar 6 maanden garantie geeft op accessoires en de garantie dus verlopen was. Ik heb aangegeven dat ik het zal uitzoeken en toen werd de termijn van 6 maanden in eens 12 maanden. Nadat ik thuis het had uitgezocht ben ik dezelfde dag teruggeweest naar de winkel en Vodafone er op gewezen dat Samsung zelf aangeeft dat er de normale 24 maanden garantie op het hoesje van toepassing is. Hierop is vanuit de winkel gebeld met de manager van Vodafone en met Samsung. De medewerker van de winkel kwam met de mededeling dat ik de LED View Cover moet opsturen naar het serverpunt van Samsung voor reparatie en als deze niet gerepareerd kan worden dat ik een nieuw LED View Cover zal krijgen. Hierop heb ik aangegeven dat Vodafone zelf verantwoordelijk is voor het verzenden van de LED View Cover naar het serverpunt van Samsung. Dit is dan ook van uit de winkel gedaan en krijg een servicebon mee met de vraag deze te ondertekenen als bewijs dat ik de LED View Cover heb afgegeven. Gezien de afspraak heb ik deze ondertekend en de kleine letters niet meer gelezen.
In de loop van de dag krijg ik een mail met o.a de mededeling “valt de reparatie buiten de garantie, dan sturen we je vooraf een prijsopgave per e-mail. Kies je er vervolgens voor om je toestel niet te laten repareren, dan wordt er € 36,30 in rekening gebracht voor onderzoek aan je toestel, handling en transport van je telefoon”. Hier was iets anders afgesproken.
12 -07-2019 krijg ik een mail met de mededeling dat Je telefoon Samsung SamS View Cover SM-G850F Silver met referentie iRMAVODA16121524, is aangekomen bij ons servicecenter Dynafix Repair. Zodra we iets meer weten, hoor je het van ons.
Op 23 juli 2019 krijg ik een mail van Vodafone dat onze servicepartner Dynafix is druk bezig met de reparatie van jouw toestel met serienummer RF7J82ERN7LWIS. Nu blijkt dat de reparatie niet binnen de dekking van de garantievoorwaarden valt. Gelukkig kunnen we je wel een voorstel doen. En deze luidt afstand doen van de LED View Cover of 36,30 betalen bij retour LED View Cover.
De klacht:
De geclaime máár 6 of 12 maanden garantie is niet rechtmatig en volgens de in Nederland geldende conformiteitsnormen. De Samsung geeft zelf al aan dat er een garantie van 24 maanden van toepassing is op al haar producten. Vodafone hoort vooraf de juiste informatie te geven en haar afspraken na komen. Zoals is aangegeven dat de LED View Cover gerepareerd zal worden of er wordt een nieuwe verstrekt. Ik voel mij belazerd als klant en krijg niet de service waar ik recht op heb. Bovendien moet ik € 36,30 betalen om mijn eigendom terug te krijgen en het voorstel slaat nergens op.

Ik ben pas tevreden als Vodafone mijn LED View Cover repareert of zoals is toegezegd een nieuwe zal verstrekken als de LED View Cover niet meer te repareren valt

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vodafone

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vodafone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Cees Lodders