Klacht: Vodafone levert geen gelijkwaardig vervangend toestel

op 30 oktober 2011 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Mijn smartphone (android, 4.3″ touchscreen) is ter reparatie aangeboden bij vodafone. Gezien ik bij mijn (zakelijke) abonnement een ‘VIP vervangend toestel’-service heb, heb ik volgens de vodafone website recht op een vervangend toestel met “gelijkwaardige functies en specificaties”.

In eerste instantie is er tot 3 keer toe een koerier geweest met steeds dezelfde brakke windows-mobile telefoon zonder touchscreen. De 4e keer is er weliswaar een android telefoon met touchscreen afgeleverd, maar deze is naar mijn mening alsnog niet gelijkwaardig aan mijn eigen toestel. Dit toestel heeft namelijk een scherm van 2.5″, wat ruim 2 keer zo klein is als mijn eigen toestel. Gevolg van dit kleine scherm is dat er geen qwerty-toetsenbord op het scherm past, waardoor ik er niet fatsoenlijk op kan SMS’en, internetten en emailen (ik heb tenslotte niet zomaar een toestel met 4.3″ scherm gekocht, want ik kan gewoon niet werken met een verrot T9 toetsenbordje).

Ik heb hierover meerdere keren contact gehad met vodafone, maar de medewerkers die ik gesproken heb zijn van mening dat dit wél een gelijkwaardig toestel is omdat het een android toestel is, en dat dit het enige android-toestel is wat zij op dit moment als leentoestel inzetten.

Als dat laatste klopt, dan slaat vodafone de plank volledig mis met hun service. Hoe is het mogelijk dat je met de huidige generatie android-toestellen alleen het ALLERKLEINSTE android-toestel ter wereld (zo noemt sonyericsson het zelf) inzet alszijnde ‘gelijkwaardig’ toestel…

Ik wens op zeer korte termijn alsnog een gelijkwaardig leentoestel te ontvangen van vodafone dat gelijkwaardig is aan mijn eigen toestel. Een gelijkwaardig toestel voldoet naar mijn mening tenminste aan de volgende specificaties
- android OS
- schermgrootte >= 3.2 inch
- qwerty toetsenbord
- exchange functionaliteit

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Vodafone in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht HenkH

6 jaren geleden - Ik heb van de week een SMS ontvangen (zonder afzender) waarvan ik enkel kan vermoeden dat deze van het vodafone webcare-team komt. In een halve zin werd gemeld dat men niets voor mij kon betekenen. Kortom, vodafone maakt de service die zij beloven niet waar, en komt niet met een oplossing. Ondertussen kan ik zakelijk al 2 weken uiterst beperkt sms'en en niet internetten of emailen. Gezien vodafone klaarblijkelijk niet in staat is om mij conform het contract een gelijkwaardig leentoestel te bieden, lijkt mij de laatste oplossing om 2 maanden abonnementsgeld te crediteren ter compensatie van de periode dat ik geen gebruik kan maken van het overgrote deel van de diensten en de zakelijke gevolgen die dit heeft.

Vodafone

Heeft op 21 december 2011 om 12:26 geantwoord

De klacht is offline door Vodafone 24/7 Web Crew opgepakt en via e-mail afgehandeld. De online klacht wordt daarom afgesloten.

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vodafone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 21 december 2011 om 18:45 geantwoord

Geen oplossing geboden door vodafone, en als klap op de vuurpijl ook nog eens een factuur ontvangen voor het transport van het foutieve leentoestel.

6 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Vodafone beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door HenkH