Klacht: Vlucht corendon cai 505

op 07 oktober 2011 over Corendon in de categorie Online Reisbureaus

Wij zouden 7 oktober 2011 terug vliegen vanuit bodrum met vlucht cai 505 om 22.15 uur,6 Oktober 2011 ben ik om 15.00,16.00 uur wezen kijken bij de balie van hotel LA Blanche Turgutreis wanneer we opgehaald zouden worden,om 15.00 en om 16.00 uur lag er nog niets, toen ik om 16.45 uur weer ging kijken,zag ik tot mijn grote verbazing dat wij niet om 19.15 uur zouden vliegen maar om 09.45 uur en dat wij 06.15 uur opgehaald zouden worden bij het hotel, ik vind dat wij dan te laat geinformeerd zijn,daar er 5 oktober 2011 om 20.00 uur al een gerucht in de eetzaal de ronde deed ,dat wij er ernstig rekening mee moesten houden dat wij 7 oktober 2011 om 06.15 uur opgehaald zouden worden, hoe die meneer eraan kwam wilde hij niet vertellen, maar zei hij dat weet je het, daarom was ik diverse keren wezen kijken, want ik kon het niet geloven dat als je’s morgens vroeg zo vroeg moet vertrekken , je dan zo laat geinformeerd word, en kan dat zo maar want de meeste reizigers die ik sprak vonden het ook vreemd dat als je eerst ’s avonds vliegt dat zomaar vervroegd word naar 09.45 uur, daar corendon het volgens mij als 5 oktober wist(zie eerder het gerucht dat wel uitkwam),
Ook heb ik om 16.45 uur een sms naar meneer Özden de contact persoon van corendon gestuurd met de vraag wat de reden van deze vroege vlucht was, Hij smste mij (dat er geen echte reden voor nodig was want een charter zou het recht hebben om de vluchttijden te veranderen op de zelfde dag).
Daar sta je dan als klant.

Graag zou ik willen dat Corendon je daar eerder over informeert, als dat bij hun al 5 oktober 2011 bekend was.

ook zou ik graag enige genoegdoening willen hebben voor de dag die wij moesten missen, je hebt afspraken gemaakt over ophalen van schiphol,tel.kosten gemaakt enzovoort.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Corendon in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Corendon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Corendon

Heeft op 15 december 2011 om 11:36 geantwoord

Geachte heer Van de Vuurst,

Het spijt ons dat u te maken heeft gekregen met gewijzigde vluchttijden. Zoals aangegeven in onze algemene informatie en op de factuur/bevestiging zijn de vluchttijden altijd onder voorbehoud van wijzigingen en kunnen deze tot op de dag van vertrek wijzigen. De wijzigingen worden opgelegd door de luchtvaartmaatschappij, wij kunnen hier als reisorganisatie geen enkele invloed op uitoefenen.

Wij hebben de tijdswijziging op 30 september 2011 van de luchtvaartmaatschappij ontvangen. Aangezien dit nog vrij ver voor het vertrek op 07 oktober 2011 is geweest bent u niet ingelicht. Wijzigingen kunnen plaatsvinden tot één dag voor vertrek, er wordt niet eerder dan één dag voor vertrek op het informatiebord medegedeeld, wat de vertrektijd is van een vlucht.

De wijziging van de vlucht moet in alle redelijkheid en billijkheid plaatsvinden. De grens van redelijkheid en billijkheid ligt op circa 1 uur per reisdag. In uw geval zou dat 10 uur zijn. uw vlucht is 09:30 uur eerder vertrokken, hetgeen binnen die grens ligt.

Corendon Webcare

Heeft op 15 december 2011 om 11:55 geantwoord

Ik ben met de oplossing niet eens, ik lees niets over enige genoegdoening, daaarom zal ik de volgende keer er wel goed over nadenken of ik weer met corendon wil vliegen.

met vriendelijke groet

Jaap van de Vuurst

Alle klachten die gemeld zijn door jvuurst