Klacht: Vidaxl is niet geinteresseert in klanten

op 12 oktober 2017 over vidaXL in de categorie Internetshops - Algemeen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Na een opeenstapeling van fouten lukt het niet om met iemand te spreken die reageert op mijn vragen, ontwijken en standaard reacties is alles wat ik tot nu toe krijg van de klantenservice.

Gewenste Oplossing:

Ik wil een dialoog met iemand anders dan klantenservice, mijn vertrouwen in deze is volkomen weg.

Ik wil het gevoel krijgen dat mijn ervaring serieus genomen wordt door iemand die op een menselijke manier reageert, en niet een onveranderlijk protocol hanteert dat niet in staat is om mijn frustraties weg te nemen en deze enkel nog meer versterkt.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over vidaXL

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door vidaXL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat vidaXL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

vidaXL

Heeft op 12 oktober 2017 om 15:34 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste heer Gillis,

Bedankt voor uw bericht.

Wij vinden het erg jammer om te vernemen dat u niet tevreden bent over de wijze waarop onze klantenservice ingaat op uw antwoorden. Dit mag u niet van ons verwachten en bieden u hiervoor onze welgemeende excuses aan.

Na zorgvuldig onderzoek hebben wij vernomen dat er al reeds met u meerdere malen contact is geweest en dat wij gekeken hebben naar een passende oplossing. Helaas is er nog geen oplossing gevonden waarmee wij u tevreden kunnen stellen.

Graag willen wij u vragen om uw volledige verhaal op mail te zetten zodat wij dit door kunnen zetten naar de desbetreffende afdeling.

Bedankt voor uw geduld en onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Graag vernemen wij van u.

Met vriendelijke groet,

Team vidaXL

Heeft op 12 oktober 2017 om 17:09 geantwoord

Ik ben niet tevreden omdat ik weinig vertrouwen heb in de klantenservice gezien ik tientallen malen heb aangegeven wat ik verwacht.

Tot nu toe krijg ik geen antwoorden maar is de klantenservice bezig met de blaam op mij af te schuiven, zoals ze wederom proberen te doen met de suggestie dat er meerdere malen geprobeert is om tot een oplossing te komen.

De klantenservice lijkt niet te realiseren wat er allemaal mis is gegaan, of is bewust ontwijkend over hun eigen falen.

Er zijn inmiddels ongeveer 40 emails over en weer gestuurd zonder dat ik het gevoel heb gekregen dat ik serieus genomen wordt. Ik heb tussen de 10-15 uur hieraan besteed waarbij het voelt alsof ik tegen een muur aanpraat. Op geen moment lijkt er op mijn vragen of opmerkingen te worden gereageerd. Soms worden assumpties gemaakt die precies het tegenover gestelde zijn van wat ik net aan ze uitgelegd heb. Ik ben enorm gefrustreerd hierdoor en soms will ik het gewoon laten vallen, maar inmiddels ben ik furieus genoeg en mijn opwinding zal ik omzetten in determinatie.

Ik verwacht dus direct contact, aangeboden is om mijn klacht door te sturen, wat niet toereikend is.

Bericht van vidaXL

2 maanden geleden - Beste heer Gillis, Naar aanleiding van eerder berichten bevestigen wij u. Wij hebben vernomen dat het verkeerd geleverde pakket op 12 oktober bij u is opgehaald door UPS. Het aankoopbedrag van uw bestelling is reeds ook al teruggeboekt op uw rekening. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en bieden u nogmaals onze excuses aan voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Team vidaXL

Reactie van de melder van de klacht barrygillis

2 maanden geleden - Helaas lijkt vidaxl blind voor zijn eigen falen. Er zijn een hoop dingen mis aan de kant van vidaxl, en enkel na twee weken en 50 mails waarbij ze op geen enkel moment reageren op mijn vragen lukt het ze eindelijk om een verkeerd verzonden pakket op te halen. Ze verwachtten aanvankelijk dat ik moeite zou moeten doen om hun fout op te lossen. Nadat ik vereiste om iemand anders te spreken heb ik via de telefoon een "customer xlence advocate" een afspraak gemaakt om het pakket op te halen, maar er kwam niemand om het op te halen. Blijkbaar is de kwaliteit van hun "xlende" klanten service direct te relateren aan de naam. Uiteraard had ik al weinig vertrouwen door de voorgaande manier van vidaxl, dus ben ik het wederom hoger op gaan zoeken, maar dit werd keer op keer geweigerd, totdat ik mijn ervaring deelde op review sites zoals deze. Ik heb nu contact met de manager, maar klantenservice kiest ervoor om de schuld mijn richting op te schuiven. Ik zal dit ook bespreken met de manager, en verwacht hiervoor excuses. Indien dit niet gebeurt zal ik voor iedere keer dat klantenservice suggereert dat ik blaam tref meer moeite doen om hun manier van werken onder de aandacht te brengen. Dus afhankelijk van het antwoord van de manager, waarvan ik verwacht dat deze enig gevoel heeft voor mijn ervaring, wat voor de klantenservice onmogenlijk is, zal ik ervoor kiezen of ik doorga met iemand vinden bij vida xl die wel enig gevoel heeft, als dit niet lukt zal ik via elke mogenlijke weg onder de aandacht brengen wat er allemaal mis is. Ook verwacht ik dat iemand toegeeft dat het skateboard dat ik aanvankelijk bij vidaxl gekocht heb van dusdanige kwaliteit is dat het onbruikbaar is, zoniet dan zal ik een video review op Youtube plaatsen daarover. Waarbij ik uiteraard niet onder stoelen of banken zal steken wat mijn ervaring is geweest over de manier waarop ze met klanten omgaan. Omdat de klantenservice blijkbaar blind is voor wat er mis gaat ben ik wederom gemotiveert om door te gaan, totdat hierin verandering komt zal ik via elke mogenlijke weg mijn ervaring delen. Gezien negatieve aandacht het enige is wat klantenservice doet afwijken van hun standaard reacties zal ik facebook gebruiken om naar dit review linken.

Alle klachten die gemeld zijn door barrygillis