Klacht: Verzonden pakket verdwenen.

op 09 augustus 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Een van een webshop ontvangen onderdeel voor een brommer voldeed niet aan de verwachtingen en moest terug gestuurd worden voor een vervangend exemplaar. Het onderdeel zorgvuldig ingepakt in een doos, beschermingsmateriaal en een omdoos en deze voorzien van het retouradres van de webwinkel. Het pakket bij de balie van Albert Heijn vestiging in de buurt afgegeven, €8,- betaald en een track&trace code ontvangen. Twee dagen later zijn wij op vakantie gegaan. Na terugkomst van vakantie bedacht ik me dat ik helemaal niets van de webwinkel had vernomen, maar ook geen bericht van PostNL ontvangen over de status van mijn verzending. Met het online checken van de track&trace code was er te lezen dat het pakket in het sorteercentrum van PostNL zou zijn. Omdat de verzending inmiddels 3 weken geleden was, was duidelijk dat hier iets mis was. Gebeld met de klantenservice van PostNL. Er zou een onderzoek opgestart worden om het pakket te traceren. (Waar is die track&trace code dan voor?) Na een week zouden we bericht ontvangen. Omdat we na een week niets hoorde, zelf de telefoon maar weer gepakt en gebeld met de klantenservice. De klacht was in behandeling bij de onderzoeksafdeling. Ik stond op duidelijkheid en dat kon de medewerker nog niet geven, we zouden door de behandelaar terug gebeld worden. De behandelaar belde inderdaad terug en vroeg wat we wilden weten. “Waar is mijn pakket?” Dat wist de medewerker nog niet want het onderzoek was nog niet aangevangen. Vol onbegrip aangedrongen op duidelijkheid, waarop we de toezegging kregen dat een collega het onderzoek zou overnemen en ons zou berichten. Natuurlijk niets meer gehoord, dus weer zelf gebeld en gevraagd naar de betreffende medewerker waarvan we de naam hadden opgeschreven. Vandaag precies een maand na verzending te horen gekregen “dat PostNL geen idee heeft waar ons pakket zich bevindt en omdat het pakket zonder verzekering is verstuurd, we ook geen recht hebben op vergoeding van de inhoud van het pakket, want dat staat zo in de algemene voorwaarden. Dus ik wens u nog een fijne dag.”

Pardon? Leven we hier in een bananenrepubliek?
Wat is het bestaansrecht van PostNL als er zo met postzendingen wordt omgegaan?

Gewenste Oplossing:

Als PostNL zijn verantwoordelijkheid neemt en mij gewoon alle kosten vergoed, omdat zij in gebreke zijn gebleven. Of je het pakket nu aangetekend of verzekerd verzend, mag toch niet van belang zijn? Je betaald voor een dienst welke niet naar behoren wordt uitgevoerd en je lijdt schade als gevolg hiervan.

Of moeten we verbouwingen door aannemers voortaan ook maar "verzekerd" opdragen?

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 09 augustus 2017 om 15:27 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer De Roode,

Bedankt voor uw bericht. Het spijt mij te horen dat uw retourzending vermist is geraakt. Ik begrijp dat dit voor u erg vervelend is.

Op uw verzoek hebben wij een onderzoek ingesteld om te achterhalen waar uw pakket is. Wij hebben het pakket helaas niet kunnen vinden. Mijn oprechte excuses hiervoor.

Omdat het pakket onverzekerd is verstuurd, is er vanuit PostNL geen mogelijkheid op schadevergoeding.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,
PostNL

Heeft op 09 augustus 2017 om 15:36 geantwoord

Niks nieuws. Waardeloos bedrijf. Neemt geen verantwoording voor aangeboden diensten. Zo kan ik ook rijk worden.

Alle klachten die gemeld zijn door LadeRoode