Klacht: Verzending pakket naar Ierland 2weken onderweg nog niet afgeleverd!

op 06 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb op 8 juni een klein pakket via PostNL laten versturen naar Ierland. Kosten € 18,- ! Op website PostNL staat gem.transitie tijd voor pakketten naar Ierland 3-4 dagen. Via Track and Trace gezien dat pakket op 13 juni is aangekomen in Ierland. Nu (14 dagen later) is het pakket nog niet afgeleverd. Telefonisch contact gehad met klantenservice. Ze zeggen dat ze pas gaan uitzoeken en contact gaan opnemen met distributeur in Ierland als het pakket pas na 2 weken niet is afgeleverd. Mijn klacht is dat PostNL haar belofte 3-4 dagen transitietijd niet nakomt en dat zij niet in beweging willen komen om het uit te zoeken en op te lossen!

Gewenste Oplossing:

Ik ben pas tevreden als het pakket binnen 1 dag (gerekend vanaf vandaag) wordt afgeleverd en mijn geld (€ 18,- terug krijg. Dit zijn geen normale verzend condities meer anno 2017. Belachelijk en dit is de laatste keer dat ik het via PostNL laat doen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 maand geleden - Geachte heer Mannens, Hartelijk dank voor uw bericht. Hieruit maak ik op dat u op 8 juni jl. een pakket naar Ierland heeft verstuurd, maar dat het erg lang heeft geduurd voordat deze aangekomen is/aankomt. Ik kan mij voorstellen dat u hier ontevreden over was. Graag informeer ik u verder over de situatie en controleer ik wat ik voor u kan betekenen. De overkomstduur die u op onze website kunt vinden is de gemiddelde overkomstduur. Hierbij staat dan ook niet vermeldt dat uw pakket binnen deze termijn ook daadwerkelijk aankomt. Wij kiezen ervoor om na de termijn van 18 dagen onderzoek naar uw pakket te doen, omdat onze ervaring is dat pakketten binnen deze termijn nog zonder problemen aankomen. Graag verneem ik van u of de geadresseerde uw pakket inmiddels heeft mogen ontvangen. Zo niet, dan hoor ik graag van u. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

1 maand geleden - Geachte heer Mannens, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben we aanvullende info van u nodig. We hebben u daarom een bericht gestuurd met verzoek om aanvullende informatie. Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen. Naast de info die al is gevraagd zou ik ook graag nog uw huisnummer ontvangen. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht atmannens

1 maand geleden - Het pakket is uiteindelijk op 23 juni afgeleverd. Dat is dus 15 dagen onderweg geweest. Ik vind dit niet meer van deze tijd. Als u dat wel vindt leeft u onder een steen, het spijt me. Dit was de laatste keer dat ik van PostNl gebruik heb gemaakt, aangezien u ook niet reageert op mijn verzoek tot terugbetaling van de krankzinnig hoge kosten voor een pakketje dat zo lang onderweg is geweest. Wederom slechte afhandeling van een klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 14 juli 2017 om 15:20 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Mannens,

Vriendelijk dank voor uw reactie.

Voor pakketten naar het buitenland geldt dat wij altijd afhankelijk zijn van buitenlandse douane en bezorgpartners. Hierdoor is onze invloed op wanneer het exact wordt bezorgd kleiner. Zoals eerder aangegeven hebben wij niet een exacte datum waar binnen pakketten geleverd dienen te zijn. Het spijt mij om te horen dat u hier ontevreden over bent. Wel ben ik blij dat uw pakket inmiddels bij de geadresseerde is aangekomen.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door atmannens