Klacht: Verzending naar het buitenland

op 16 maart 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 9 januari 2017 heb ik een aangetekende en verzekerde pakket verzonden naar Verenigd Koninkrijk. Dit betreft een retour verzending daarom heb ik ook voor een track en trace code gekozen. Ik kan mijn zending niet volgen omdat mijn zending is kwijtgeraakt. PostNL kan ook niet achterhalen waar mijn zending is gebleven. Mijn zending heeft een waarde van 400 euro. Ik moest van een medewerker een formulier invullen waardoor volgens haar (heeft zij via mail laten weten) een onderzoek gestart zou worden. Eenmaal de formulier ingevuld kreeg ik een pop-up melding dat dit tot 14 werkdagen zou duren. Ik verwachtte na 14 werkdagen dus een antwoord op waar mijn zending gebleven is. Vandaag heb ik gebeld met Postnl en zij hebben te kennen gegeven dat die 14 werkdagen niet kloppen en dat dit op dit moment 17 werkdagen is. Wat mij nog meer verbaasd is dat het onderzoek pas na 17 werkdagen wordt opgestart en dat het hierna nog tot 30 werkdagen kan duren voor ik een antwoord krijg. Ik kan dit volgens de medewerker nergens op papier terugkrijgen en alleen telefonisch. Ik zit ook met een retourzending van het bedrijf en inmiddels ben ik nu dus bijna twee maanden bezig met het verzenden van een pakket.

Ik zou graag zo spoedig mogelijk willen weten waar mijn pakket is en als het echt is zoekgeraakt een vergoeding van mijn pakket.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van PostNL

3 maanden geleden - Geachte mevrouw Hirasingh, Hartelijk bedankt voor uw bericht. Het spijt me om te vernemen dat uw pakket tot op heden niet is aangekomen. Mijn excuses hiervoor. Het klopt inderdaad dat het op dit moment 17 werkdagen duurt voordat u bericht ontvangt over de status van uw onderzoek. Ik heb niet de mogelijkheid om dit voor u te versnellen. Mocht u het prettig vinden dat ik nog even nakijk of uw formulier goed is binnengekomen dan zou ik graag de barcode van het pakket van u ontvangen. Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

3 maanden geleden - Geachte mevrouw Hirasingh, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben we aanvullende informatie van u nodig. We hebben u daarom een e-mail gestuurd maar hebben tot op heden nog geen reactie van u ontvangen. Om u zo goed mogelijk verder te kunnen helpen ontvangen we graag de gevraagde informatie van u. Met vriendelijke groet, PostNL

Heeft op 21 maart 2017 om 09:07 geantwoord

Geachte mevrouw Hirasingh,

Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst.
Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben we aanvullende info van u nodig.

We hebben u daarom twee keer een e-mail gestuurd met verzoek om aanvullende informatie.
Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen.

Alle klachten die gemeld zijn door NRH_