Klacht: Verzending naar Belgie standaard niet aangekomen, Paypal wijst hierdoor betaling retour aan koper

op 16 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Kan Post NL geen mail sturen incl bijlagen….

Penning verkocht ad 10 euro excl verzendkosten op Ebay medio oktober. Schijnt niet aangekomen te zijn in Belgie. Vreemd, want alles van mij komt aan. Betaald via Paypal, koper heeft klacht ingediend bij Paypal. Nu bedrag incl. verzendkosten 11.59 retour geboekt. Kort gezegd: door Post NL heb ik tijd, energie, moeite en kosten gemaakt.

21-11-2017 18:45 CET – PayPal: De koper heeft dit geschil opgewaardeerd tot een claim.

21-11-2017 18:45 CET – Koper: Je n’ai toujours pas reçu l’objet après un mois. L’objet a payé le 24 octobre et nous sommes le 22 novembre. Le paiement a été effectué via Paypal. Je souhaite donc faire appel à la garantie offerte par vos services.J’utilise systématiquement le paiement via Paypal depuis des années. et je n’ai jamais eu de problèmes.Bien à vous.Pierre Planchon

16-11-2017 10:55 CET – Verkoper: Goedemorgen Pierre, onderstaand bericht heb ik recentelijk via Ebay aan je verzonden als antwoord op je vraag mbt een registratienummer. De reactie lijkt mij duidelijk. Er is verzonden conform opgegeven methode (standaard post door Post.nl). Hier zit een bepaald risico in voor de koper. Dat is ingecalculeerd en te verwachten, want aangetekend (enige mogelijkheid met registratie / track trace via Post NL) kost 11,95 euro. Hiernaar is ook niet gevraagd by the way. Het bewijsstuk van de envelop met goed in karton verpakt item incl. de opgeplakte digitale postzegel is aan je verzonden. Ondertussen het item ook niet retour gekregen (mijn adres gegevens staan duidelijk op de envelop). Derhalve heb ik geen verantwoordelijkheid als particulier incidenteel verkopende partij. Nogmaals, het betreurt mij enorm dat je het item nog niet heb gekregen. Alle items zijn ontvangen door anderEBAY: “Beste Pierre, wat vervelend dat de medaille nog niet is gearriveerd. Ik heb het verzonden op 25 oktober jl. met priority en zonder track/trace nr (u stelt registratienummer). Dit conform aangegeven verzendmethode op de Ebay advertentie. Niet eerder dit probleem gehoord, naar Belgie is het altijd goed gegaan.Track/trace (registratie) naar het buitenland kan niet via Post NL, alleen binnenland. Aangetekende post zou 11,95 euro naar Belgie zijn geweest. Ik vind het heel vreemd dat de medaille nog niet is aangekomen, daar ik ook mijn afzender (zie links op de foto heb vermeld). Voordat ik iets verstuur maak ik altijd een foto van de verpakking met adres en afzender. Ook met uitgeprinte en opgeplakte postzegel voor het juiste gewicht. Ik heb in ieder geval het juiste adres etc vermeld conform uw opgave op ebay. Paar dagen wachten is nog een optie, mogelijk dat het toch nog bij u arriveert ofwel bij mij retour komt. Zo niet, kunt u een klacht indienen bij Post NL via hun website www.post.nl. Bijgesloten treft u de foto van het verzonden item. Hopende u voldoende te hebben ingelicht. Groet, Bart”

15-11-2017 20:36 CET – Koper: Bonjour,N’ayant toujours pas reçu l’objet, je me vois dans l’obligation d’introduire un litige.Bien à vous,Pierre Planchon

Betaling Post NL ad 11,59 aan mij.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 22 december 2017 om 12:57 geantwoord

Geachte heer de Kreij,

Bedankt voor uw bericht. Ik vind het kwalijk om te vernemen dat de penning die u heeft verzonden naar België niet is aangekomen. Ik kan me voorstellen dat dit voor u en de koper niet prettig is. Mijn excuses hiervoor.

Briefpost is echter niet te traceren en niet verzekerd bij schade of verlies. Ik heb niet de mogelijkheid om dit verder voor u te onderzoeken. Bij eventuele toekomstige verzendingen zou u er eventueel voor kunnen kiezen om de zending met een track en trace code te versturen of verzekerd te verzenden.

Alle klachten die gemeld zijn door Geen Onrecht