Klacht: Verzending meerdere malen uitgesteld

op 08 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Zou gisteren mijn pakketje krijgen. In de middag werd het vertraagd naar zaterdag. Vanochtend kreeg ik de email dat er een “geslotenverklaring” staat op mijn huisadres, en het weer is uitgesteld naar maandag. Erg vervelend omdat ik vrijdag vrij had genomen om het pakketje op te wachten, en het nodig had voor het weekend.

Hooguit als het alsnog vandaag wordt bezorgd. Inmiddels zoveel gedoe met kwijtgeraakte pakketjes en vertraagde leveringen op mijn adres dat ik voortaan wegblijf bij postnl (en webshops die er gebruik van maken, genoeg alternatieven).

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

4 maanden geleden - Geachte heer Stoelinga, Dank u wel voor uw bericht en mijn excuses voor de late reactie van onze kant. In uw bericht schrijft u dat u 23 juni jl. een pakket verwachtte, maar dat deze twee maal uitgesteld werd. Ik kan mij voorstellen dat u hier goed van heeft gebaald en zie dat ik u hiervoor ook mijn excuses verschuldigd ben. Ik heb de situatie inmiddels even nagetrokken en zie dat uw pakket op de vrijdag inderdaad een dag vertraging heeft opgelopen in de sortering. Echter op zaterdag is uw pakket niet geleverd, omdat er een zogeheten gesloten verklaring op uw adres staat. Dit betekent dat u/een vorige bewoner ooit heeft aangegeven dat er geen pakketten op zaterdag kunnen worden bezorgt. Is dit inderdaad het geval? Zo niet, dan kan ik ervoor zorgen dat deze verwijderd wordt. Zou u dit graag willen? Ik verneem graag van u. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht m.sto

4 maanden geleden - Beste, Aangezien wij het huis gebouwd hebben is dat inderdaad niet het geval. Daarom was ik zo verbaasd en redelijk teleurgesteld dat het maandag kwam, aangezien ik het echt voor zondag moest hebben. Het zou fijn zijn als de geslotenverklaring verwijderd kan worden. Mvg,

Heeft op 10 juli 2017 om 14:09 geantwoord

Geachte heer Stoelinga,

Bedankt voor uw uitleg. Dan kan ik me uw verbazing en teleurstelling goed voorstellen inderdaad. Ik heb een verzoek voor uw doorgezet om deze gesloten verklaring te laten verwijderen om ervoor te zorgen dat er ook weer pakketten op zaterdag op uw adres worden aangeboden. U zult hier geen verder reactie over ontvangen, maar dit moet binnen een paar dagen zijn verwerkt.

Alle klachten die gemeld zijn door m.sto