Klacht: Verzendbewijs kwijt 》 niet op te sporen door postnl

op 07 september 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 26.08.2018 in de ochtend bij de gamma in veendaam een pakket met track en trace verstuurd naar een adres in belgie. Betaald met de pin overigens. De ontvanger geeft aan het pakketje nog niet te hebben ontvangen. Nu ben ik zo stom geweest om het verzendbewijs kwijt te raken. Stom stom.stom. ik weet het …. maar helaas gebeurd! Maar ik ga er van uit dat in de database van postnl iets te vinden js over het pakket … ik heb de naam en plaatsnasm, adres, postcode .. datum.van versturen plaats van versturen.. dat moet toch genoeg voor iemand zijn om uit te kunnen zoeken welke track code hier bij hoort enof wat de status is van de verzending! HELP! Via twitter krijg ik reacties van ‘kan niet’ , via chat ‘mogen we niet’ en via forums lees ik dat het wel mogelijk is… daar sta je dan als trouwe klant die een keer iets overkomt…. pffffff

Wanneer ik de track code heb, het pakketje over is of de status weet van het pakketje

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 07 september 2018 om 19:18 geantwoord

Geachte heer Bos,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een pakketje heeft verstuurd die tot op heden nog niet is bezorgd. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Het klopt inderdaad dat in sommige gevallen de 3S-code te achterhalen is. Dit geldt echter op het moment dat het pakketje binnen Nederland wordt verstuurd. U zou kunnen proberen contact op te nemen met PostNL België, of zij nog iets voor u kunnen betekenen hierin. Dit kan ik echter niet met zekerheid zeggen. Wij kunnen namelijk niet op buitenlandse adressen zoeken. Ik hoop dat het pakketje snel terecht is! Je kunt contact met ze opnemen via: www.postnl.be.

PostNL Klantenservice

Heeft op 07 september 2018 om 23:40 geantwoord

Op basis van tijd en locatie van de gamma ( punt pakketpost) adres moet het toch mogelijk zijn om te zien welke 3s code afgegeven is!! En daarbij kan ik niet naar postnl belgie bellen met een nederlands nummer. En ik had dan verwacht dat postnl contact zou opnemen met belgie, aangezien dat voor mij als paficulier niet mogelijk is.......

Alle klachten die gemeld zijn door Willythewolf