Klacht: verzekerd verstuurd pakket beschadigd gedurende verzending

op 22 november 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Mijn schoonmoeder heeft een pakket verstuurd via de verzekerde service van Post nl. Het pakket is zonder problemen aangenomen bij het postpunt. Tijdens het verzenden is het pakket zwaar beschadigd geraakt en is de inhoud (een breimachine) volledig total los uit de verpakking gekomen. Mijn schoonmoeder kan hem daardoor niet meer verkopen. Gelukkig had zij vooraf foto’s gemaakt waar te zien is dat alles keurig en een doos zonder beschadigingen is verpakt.
Foto’s zijn naar Post nl gestuurd, waarna zij een intern onderzoek zijn gestart. uitkomst. de doos zou bol hebben gestaan en daarom kunnen zij niet tot uitkeuring van het schadebedrag (163,85).
Ik ben van mening dat wanneer wij iets verzekerd opsturen en het pakket wordt direct geaccepteerd dat mij het recht is ontnomen om het beter te verpakken. Als zij mij hadden gewaarschuwd dat in hun ogen de verpakking niet goed geweest zou zijn (wat ik erg in twijfel trek maar dat terzijde) dan had ik een mogelijkheid gehad om het anders te doen. Nu hebben zij mij niet vooraf te kennen gegeven dat een eventuele verzekering zou vervallen. Daarnaast moet het pakket zo enorm hard zijn gevallen aangezien metalen delen zelfs zijn verbogen dat het volgens mij niet uit maakt wat voor doos er omheen zat. De doos was over de gehele lengte open gescheurd wat door post nl met tape is dicht geplakt. Al met al zit mijn schoonmoeder nu met een behoorlijke kostenpost door Post nl veroorzaakt en weigeren zij de schade te vergoeden.Ik vind dit een zeer slechte service van post nl. Waarom zou je dan een pakket verzekerd versturen als er toch heel simpel wordt gezegd… wij betalen niet uit.

Wanneer de kosten vergoed worden door post NL.

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 22 november 2016 om 14:31 geantwoord

Geachte mevrouw Eilert,

Hartelijk dank voor uw melding op deze website. Ik vind het erg spijtig te vernemen dat de zending van uw schoonmoeder zwaar beschadigd is aangekomen bij de geadresseerde. Ik begrijp dat u hier niet blij mee bent en bied u hiervoor mijn excuses aan.

Aan de hand van de track&trace code zie ik dat er inderdaad reeds een onderzoek ingesteld is via onze klantenservice. Het spijt me dat dit geen positief resultaat heeft opgeleverd en dat uit het onderzoek is gebleken dat de zending niet voldoende verpakt was. U dient zelf voor verzending van een pakket of brief het initiatief te nemen door u in te lezen in de voorwaarden van de betreffende producten. Op onze website zijn onze Algemene Voorwaarden te raadplegen, onze klantenservice stuurt op verzoek één en ander toe. Ook kunt u op https://www.postnl.nl/versturen/pakket-versturen/hoe-verstuur-ik-een-pakket/pakket-adresseren-en-verpakken/?searchResult=position3 alle informatie vinden over het verpakken van een zending.

Ik begrijp uw teleurstelling over de afhandeling van uw melding. Ik heb echter geen mogelijkheid om de uitkomst van het onderzoek te veranderen. Nogmaals mijn excuses voor alle overlast die u hiervan ondervindt.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Heeft op 27 november 2016 om 21:09 geantwoord

Dit is geen oplossing van de klacht. Dit is nogmaals iemand met het kluitje in het riet sturen. Ik ben nog steeds van mening dat het pakket prima verpakt was en geen enkele door bestand is tegen het hard laten vallen van een pakket, wat toch echt bij post nl is gebeurd.

Alle klachten die gemeld zijn door ros1981