Klacht: Verwijderen brievenbus van Gelderplantsoen Kampen

op 21 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Tot mijn verbazing is de brievenbus bij het Van Gelderplantsoen verdwenen!
Wie wonen daar ? Bewoners van Parkstaete en het van Gelderplantsoen, gemiddelde leeftijd ik denk tussen de 70 en 80!!
Zelfredzaamheid? Maar hoe dan?
We weten allemaal dat er minder post wordt bezorgd maar hier is niet over nagedacht!
Graag eens even contact hierover
Nel Borstlap-Ponssen
Horstsingel 28
8266HE Kampen
nponssen@kpnmail.nl

Brievenbus weer terug!

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 29 december 2017 om 13:48 geantwoord

Geachte mevrouw Borstlap-Ponssen,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het erg spijtig te vernemen dat u overlast ondervindt vanwege het feit dat een brievenbus in uw woonplaats is verwijderd. Graag reageer ik op uw bericht.

We hebben een aantal brievenbussen verwijderd, omdat het aantal verstuurde brieven daalt. Onze chauffeurs die de brievenbussen legen, komen steeds meer brievenbussen tegen waar nauwelijks of niets meer in zit. Vaak zijn dit dezelfde en we hebben deze brievenbussen verwijderd of verplaatst. Het merendeel van de brievenbussen blijft staan.

Als brievenbussen verplaatst zijn, dan is dat naar een logischere plek, waar inwoners al vaker komen. Bijvoorbeeld bij de supermarkt, een winkelgebied of bij een PostNL locatie. Dit is een plek die nog steeds in de buurt is en goed in het zicht staat. De plek is ook praktisch en veilig. Door deze aanpak kunnen we efficiënter werken en tegelijkertijd kosten besparen waardoor de postbezorging ook in de toekomst betaalbaar blijft. We houden ons daarbij aan de afstandeis zoals vastgelegd is in de postwet. Brievenbussen bij zorginstellingen (verzorgingshuizen en verpleeghuizen) en ziekenhuizen blijven staan. Om rolstoelgebruikers te bedienen, blijven er ook verspreid over heel Nederland verlaagde brievenbussen beschikbaar. Op die manier blijven de brievenbussen voor iedereen dichtbij. Ik kan er spijtig genoeg niet voor zorgen dat uw brievenbus teruggeplaatst zal worden. De voor u dichtstbijzijnde brievenbus staat ter hoogte van Jan van Arkelstraat 50.

Voor adressen en openingstijden van onze postkantoren kunt u kijken op onze website: www.postnl.nl/locatiewijzer. Hier kunt u ook de locaties bekijken van onze bestaande brievenbussen.

Alle klachten die gemeld zijn door Nel Borstlap