Klacht: verwijderen brievenbus Lageweg Wedde

op 11 oktober 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Met invoering van een nieuwe wet gaan jullie vele brievenbussen verwijderen. Zo ook aan de Lageweg in Wedde.
De dichtstbijzijnde brievenbus moet binnen een straal van 1000 meter binnen de bebouwde kom aanwezig zijn.
Nu woon ik in de bebouwde kom maar zal straks een stuk verder moeten rijden om mijn post weg te kunnen brengen. De dichtstbijzijnde brievenbussen zijn te vinden in het centrum van Wedde of Vriescheloo. Dit is echter respectievelijk 1.3 dan wel 1.6 km van de huidige brievenbus verwijderd. Dit betekent dus dat er binnen een straal van 1000 meter geen andere locatie is waar ik mijn post heen kan brengen.
Niet alleen ik, maar ook velen anderen zijn niet blij dat u voornemens bent om de brievenbus aan de Lageweg te verwijderen. Er wordt behoorlijk gebruik gemaakt van deze brievenbus. Door buurtbewoners, maar ook door forenzen omdat deze bus aan een doorgaande weg is gelokaliseerd.

Als de brievenbus aan de Lageweg thv nr 41 in Wedde blijft.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 11 oktober 2016 om 13:20 geantwoord

Geachte mevrouw Ebbinge,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Het spijt om te vernemen dat u teleurgesteld bent in onze dienstverlening. Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is wanneer er een oranje brievenbus waar u gebruik van maakte gaat verdwijnen. Graag wil ik dit toelichten.

Omdat er steeds minder post in Nederland verstuurd wordt, zal het aantal brievenbussen verminder worden. We hebben op dit moment te veel brievenbussen in verhouding met de post die verstuurd wordt. In 2000 waren dit 22 miljoen stuks per dag en in 2014 waren dit nog maar 11 miljoen stuks per dag. We zorgen er op deze manier voor dat we gereed zijn voor de toekomst. Meer informatie kunt u hier vinden;

Heeft op 11 oktober 2016 om 17:02 geantwoord

Het is mij bekend dat jullie brievenbussen verwijderen omdat er minder gebruik van wordt gemaakt. Dat jullie daarom brievenbussen willen verwijderen begrijp ik. Wij wonen landelijk maar volgens mij moet de brievenbus toch binnen een redelijke afstand staan. Volgens mij de dichtstbijzijnde brievenbus te ver (meer dan 1000 meter) van de huidige brievenbus. Daarnaast wordt deze brievenbus goed gebruikt.
Het antwoord /jullie reactie is dus niet naar tevredenheid en dus ook niet opgelost. Het betreft slechts een uitleg die reeds bij mij bekend was.

Alle klachten die gemeld zijn door Marieke Ebbinge