Klacht: Verwijderen Brievenbus en afstand naar dichtstbijzijnde brievenbus.

op 14 september 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Goedendag,

Bij ons wordt de brievenbus aan de Apollolaan 31 en aan de Rietven 32 verwijderd. Nu schrijft de postwet voor dat men niet verder zou moeten mogen lopen naar een brievenbus dan 1000 meter. Echter komt de dichtstbijzijnde brievenbus nu uit op 1200 meter vanaf de Stentorlaan 78. Dit is dus niet conform de postwet. Jullie geven aan dat jullie dit doen omdat er minder post verstuurd wordt maar, hebben jullie ook gekeken waarom dit is? Ikzelf stuur regelmatig nog gewoon post maar als ik eerst een wereldreis moet maken om een brief te posten gaat ook dat verloren. Ik kan mij niet aan de gedachte onttrekken dat dat juist is wat PostNL wil. Het is meer dan logisch dat er hierdoor nog minder post verzonden zal worden, puur omdat de consument uiteraard niet eerst een zeer lange wandeling wil moeten maken (die ikzelf niet kan maken i.v.m. een dubbele hernia in mijn rug). Ik zal door deze wijziging straks eerst in de auto moeten stappen om een brief te posten en dat gaat niet gebeuren.

Laat de bus aan de Apollolaan 31 of de Rietven 32 staan en het is opgelost.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 14 september 2017 om 14:13 geantwoord

Geachte heer/mevrouw Entjes,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat de brievenbussen op Apollolaan 31 en Rietven 32 zullen worden verwijderd. Ik kan mij voorstellen dat u dit als zeer vervelend ervaart. Graag informeer ik u hierover.

De betreffende brievenbussen zullen worden verwijderd volgens procedure. We verwijderen brievenbussen omdat het aantal verstuurde brieven daalt. Onze chauffeurs die de brievenbussen legen, komen steeds meer brievenbussen tegen waar nauwelijks of niets meer in zit. Vaak zijn dit dezelfde en we verwijderen of verplaatsen een deel hiervan, het merendeel van de brievenbussen blijft staan. Als brievenbussen verplaatst zijn, dan is dat naar een logischer plek, waar inwoners al vaker komen. Bijvoorbeeld bij de supermarkt, een winkelgebied of bij een PostNL locatie. Dit is een plek die nog steeds in de buurt is en goed in het zicht staat. De plek is ook praktisch en veilig. Door deze aanpak kan PostNL efficiënter werken en tegelijkertijd kosten besparen waardoor de postbezorging ook in de toekomst betaalbaar blijft. PostNL houdt zich daarbij aan de afstandseis zoals vastgelegd in de postwet. De afstand van 1000 meter wordt hemelsbreed gemeten.

Brievenbussen bij zorginstellingen (verzorgingshuizen en verpleeghuizen) en ziekenhuizen blijven staan. Om rolstoelgebruikers te bedienen, blijven er ook verspreid over heel Nederland verlaagde brievenbussen beschikbaar. Op die manier blijven de brievenbussen voor iedereen dichtbij. U vindt een overzicht van de locaties van de oranje brievenbussen op de locatiewijzer op de website van PostNL: http://www.postnl.nl/locatiewijzer.

Alle klachten die gemeld zijn door robinentjes