Klacht: Vertraagde post uit Engeland – alweer

op 28 juni 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Het is weer zover; vertraagde post uit Engeland. Ik heb hier eerder een klacht voor ingediend en heb toen als feedback gekregen dat de afdelingsmanager van PostNL de bezorger hierop had aangesproken en dat als dit weer zou gebeuren dat ik gelijk contact op moest nemen, dus bij deze.

De postbezorger stelt bezorging uit/spaart post op zodat hij/zij niet elke dag de gehele ronde hoeft te lopen, en dit is nu weer gaande. Ik heb het erover gehad met meerdere mensen uit mijn wijk en iedereen heeft er hier last van. In Utrecht, Castricum en andere steden ontvangen mensen hun post (vrienden van mij) uit Engeland van dezelfde afzender binnen 3 á 5 dagen. In mijn wijk zijn wij vaak 2 á 3 WEKEN verder voordat wij onze post binnen hebben.

Dit gebeurd enkel met post zonder track en trace, want zodra er een bestelling word gedaan met track en trace, dan verschijnt de post wel op magische wijze binnen 3 á 5 dagen, simpelweg omdat de bezorger weet dat wij dan kunnen zien waar het poststuk zich bevind. Wij worden hier dus geforceerd om gebruik te maken van track & trace zendingen simpelweg om onze post (briefstukken) op tijd te kunnen ontvangen, doen wij dat niet, dan kunnen wij minimaal 2 weken wachten voordat wij iets binnen hebben; dit is belachelijk. Dit is niet altijd zo geweest, dus PostNL moet uitzoeken waar de exacte oorzaak van het probleem ligt. Ik denk persoonlijk dat het ligt bij de bezorger zelf die de post uit Engeland afhandeld, dit is namelijk niet altijd zo geweest.

- De gene die verantwoordelijk is voor de levering van post uit Engeland moet een officiële waarschuwing krijgen, of de taak moet worden gegeven aan een ander
- Post uit Engeland moet geleverd worden binnen 3 á 5 dagen, net zoals in elke andere provincie of woonwijk zelfs
- Er moet controle worden uitgevoerd op het werk van jullie personeel

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

11 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw Orie, Hartelijk dank voor uw melding op deze website. U geeft aan dat u poststukken uit Engeland met flinke vertraging ontvangt. Ik kan me voorstellen dat u hier niet blij mee bent. Allereerst mijn excuses voor deze gang van zaken. Graag wil ik hierop reageren. Om een melding te kunnen maken zou ik u willen vragen om de volgende informatie: - Van welke afzender(s) is de post afkomstig? - Wat zijn de verzenddata van de poststukken die u met vertraging heeft ontvangen en op welke data heeft u deze zendingen uiteindelijk binnen gekregen? In afwachting van uw reactie, Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Sanjay Orie

11 maanden geleden - Dit is helaas de enige info die word weergeven in paypal over de afzender: Seller information John P Kelly ‏ Verzenddatum: 7 juni 2016 - tot op heden niks ontvangen De poststukken komen wel altijd aan, laat dat duidelijk zijn, maar altijd na een belachelijk lange tijd. Gebruik ik track en trace voor zo'n poststuk (voorbeeld hier: https://www.internationalparceltracking.com/Main.aspx#/track/RK310150192GB/NL/1325VC) dan arriveert het poststuk wel binnen 2 á 3 dagen....nu zal de vraag bij jullie zijn, hoe weet ik weet dat de afzender de post überhaupt wel verzonden heeft? Want het gaat hier om ongeregistreerde post, dus dat valt niet te volgen. Simpel, vrienden van mij hebben hun post allang binnen (van dezelfde afzenders) en ik krijg mijn post altijd als laatste. En behalve dat zijn het afzenders waarvan ik vaker poststukken ontvang. Ik gooi de enveloppen echter altijd weg en daarom kan ik jullie op dit moment niet voorzien van de gevraagde gegevens, maar mochten deze enveloppen deze week nog binnen komen dan zorg ik ervoor dat ik dit keer alles noteer. Er zijn nog twee andere poststukken waarvan één verzonden op 16 mei en één op 8 juni - beiden tot op heden nog niet ontvangen. Dus alles op een rijtje: - Drie poststukken van drie verschillende afzenders uit Engeland, alle drie nog steeds niet geleverd - Dit gebeurd structureel op ons adres (woonwijk) - Maken wij gebruik van track & trace, dan is het er binnen 3 dagen, zonder track & trace WEKEN wachten Ik ben mij ervan bewust dat ik qua informatie wat betreft de afzenders niet veel heb kunnen betekenen, maar even los van die informatie is dit toch gewoon raar? Ergens in Nederland gaat er iets niet zoals het hoort, of het gaat niet goed in één van de loodsen waarbij de post te laat geleverd word aan de postbodes (wat ik betwijfel want met track & trace gaat wel het altijd goed) of iemand loopt de boel bewust te vertragen. En dat brengt ons weer bij een postbode die mogelijk post opspaart voordat die gene besluit om zijn of haar ronde te maken, want het gaat om ongeregistreerde post en is dus door niemand te volgen, dus niemand die het ziet.... Graag ontvang ik een antwoord waarmee ik verder kan, ja ik heb de gevraagde informatie niet kunnen geven simpelweg omdat ik het niet heb, maar wat kan hieraan gedaan worden zonder die informatie. Kijk objectief naar het probleem i.p.v. de post te zoeken d.m.v. de gegevens van afzenders. Ongeregistreerde post uit Engeland word op constante wijze met enorme vertraging bezorgd, DAT is het probleem. Dit is overigens niet altijd zo geweest, in de afgelopen jaren is het altijd goed verlopen, geregistreerde of ongeregistreerde post uit Engeland kwam altijd binnen 2 á 5 dagen binnen. Dit is ergens rond eind vorig jaar december begonnen. De vorige keer heeft de afdelingsmanager hiernaar gekeken en mij toen verteld dat als het weer zou gebeuren dat ik direct contact op moest nemen, dus als er een mogelijkheid is om deze conversatie aan die gene te laten zien, dan graag. Met vriendelijke groet, Sanjay Orie

Reactie van de melder van de klacht Sanjay Orie

11 maanden geleden - Een update voor jullie met de gevraagde informatie: Verzenddatum poststuk, ongeregistreerd 16-05-2016 (Nog steeds NIET binnen) Gegevens afzender: Jacek Borowik 107 Noel St Mansfield Nottinghamshire NG19 5CY United Kingdom Eergisteren via dezelfde afzender een geregistreerd poststuk laten verzenden, vandaag al binnen gehad. Er mist nog 1 (ongeregistreerd) poststuk van deze zelfde afzender. Ook missen er nog 2 andere poststukken, waarvan ik voor één alleen de naam van de afzender heb (John P Kelly) ook ongeregistreerd, met als verzenddatum 7 juni 2016. Voor het laatste missende poststuk heb ik geen aanvullende informatie. Dus...hier weer het bewijs dat ongeregistreerde post bewust vertraagd word en geregistreerde post er binnen 2 á 3 dagen is. Afwachtend op een reactie. Met vriendelijke groet, Sanjay Orie

Reactie van de melder van de klacht Sanjay Orie

10 maanden geleden - Wij zijn ondertussen al wat dagen verder, post is nog steeds niet binnen en ik wacht nog steeds op een reactie... Gr. Sanjay Orie

Heeft op 28 juni 2016 om 15:17 geantwoord

Geachte heer/mevrouw Orie,

Wat een vervelende situatie. Ik kan me voorstellen dat u hier niet blij van wordt, mijn excuses voor al het ongemak.

Ik zie dat u vanochtend gechat hebt met mijn collega en er is direct een nieuwe melding aangemaakt. Omdat dit nu al vaker voor is gekomen, zal er contact met u worden opgenomen over deze situatie voor 9 juli. Ik hoop dat u nu verbetering zult merken in de postbezorging. Mocht dat onverhoopt niet het geval zijn, neemt u dan vooral weer contact op.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice.

Heeft op 19 juli 2016 om 09:56 geantwoord

Nooit meer wat van gehoord. Had ook niet anders verwacht; waardeloos.

Alle klachten die gemeld zijn door Sanjay Orie