Klacht: Verstuurd buitenland pakket Nederland niet uitgeweest

op 19 juli 2019 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Een postpakket naar schoonmoeder in Portugal gestuurd met post.nl volgens hun klopte het adres niet twee x gebeld met post.nl . Het adres klopt wel alleen kan post.nl een ander nummering niet aan.
Na 8 wkn konden ze niet zeggen waar het pakket was en kwam de leugen dat het in Portugal zou zijn. De track en tracé code is gezocht in Portugal en het is daar niet geweest. Het is Nederland niet uitgeweest en dat kost dan 33 euro. Na 10wkn word het pakket teruggebracht bij ons het pakket is open geweest en voor 15euro zakken koffiepads open gesneden niet even weer dicht plakken ofzo zat ook geen sticker op de doos ofzo dat de inhoud gecheckt is.
Post.nl heeft het makkelijker verdient en ons pakket is na 10 wkn nog steeds niet waar het moet zijn

33 euro porto kosten terug
15 euro wat ze kapot gemaakt hebben

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 19 juli 2019 om 08:25 geantwoord

Geachte heer,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent de bezorging van het pakket dat u naar het buitenland heeft gezonden. Het spijt mij om te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik vind het kwalijk om te vernemen dat u dit pakket beschadigd retour heeft ontvangen. Om te laten onderzoeken en u de mogelijkheid te geven om restitutie aan te vragen voor de verzendkosten, stuur ik u een navraagformulier. U krijgt deze binnen 2 werkdagen via briefpost. Ik zie dat het pakket onverzekerd is verzonden. Het is hierdoor niet mogelijk om voor de beschadigde inhoud een vergoeding te ontvangen.

Ik adviseer u om het formulier zo volledig en zo zorgvuldig mogelijk in te vullen. Vermeld (in het Nederlands of Engels) de inhoud, de barcode en het adres van de geadresseerde. En voeg tevens een foto toe waarop het adres label van de geadresseerde zichtbaar is.

Stuur het formulier met een kopie van het originele verzendbewijs op naar:

PostNL Klantenservice
Antwoordnummer 60417
8900 KS Leeuwarden

Een postzegel is niet nodig.

U ontvangt binnen 12 werkdagen een ontvangstbevestiging.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]