Klacht: Verspilling van tijd, geld en milieu

op 26 juni 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Beste PostNL,

Ik woon in een klein dorp in Zuid-Holland en bestel regelmatig spullen online.
Als een pakket wordt aangemeld door de bezorger is er geen mogelijkheid om aan te geven wanneer en hoe laat het pakket afgeleverd kan worden. De eerste optie is altijd tussen 11 en 13 uur. Doordat ik fulltime werkt ben ik dan niet thuis.
Wat er daarna gebeurt met het pakket is zeer onpraktisch voor mij en PostNL.

Er wordt een briefje in mijn brievenbus gedaan zonder optie om een andere tijd en locatie op te geven.
Het pakket wordt de volgende werkdag na 15:00 afgeleverd bij een ophaallocatie. Dat is bij mij de supermarkt hier precies 1km vandaan.

Dus het kost tijd, geld en het milieu om naar mij huis toe te rijden met een grote wagen, nietszeggend briefje in de bus te doen, terug naar het sorteercentrum, mensen aan het werk zetten voor de verwerking, de volgende dag opnieuw naar mijn dorp rijden met dezelfde diesel wagen om vervolgens 1 km van mijn huis het pakket klaar te laten leggen voor mij na 15 uur.
Waarom niet direct doorleveren aan het afleverpunt?

Ik zou, en ik verwacht zoveel meer mensen, willen dat PostNL de logistieke planning en niet-thuis pakketten gaat onderzoeken en optimaliseren ten behoeve van tijd, geld en milieu.
Het is vele malen efficiënter om de niet-thuis pakketten binnen een straal van x km direct door te brengen naar het afhaalpunt.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 26 juni 2017 om 16:12 geantwoord

Geachte Heer Keng,

Bedankt voor uw bericht. Ik kan me voorstellen dat sommige procedures wat omslachtig over kunnen komen. Uiteraard doen wij ons best om te zorgen dat alle pakketten zo snel en efficiënt mogelijk bezorgd worden, en wij zijn altijd op zoek naar verbetering. Natuurlijk zijn we niet 100% efficiënt, maar u kunt er van uitgaan dat wij er alles aan doen om zoveel mogelijk tijd en energie te besparen.

Alle klachten die gemeld zijn door Keng