Klacht: verrassingstickets

op 16 juni 2014 over Vakantieveilingen.nl in de categorie Vakantie Veilingen

Beste lezer,

Voor het zoveel jaar samenzijn van mijn vriend en mij heb ik via vakantieveilingen.nl mijn vriend een drie daagse verrassingsreis cadeau gedaan.

Ten eerste kon ik twee vertrekdata invullen. Na een paar dagen ontving ik een mail waarin stond dat vertrekken op beide data niet mogelijk was; ik kon alleen kiezen tussen vertrekken op 25 juli of vertrekken op 1 augustus. Beiden data kwamen eigenlijk niet uit… We moesten wel kiezen, anders konden we niet op vakantie!

Ten tweede werd ons aangeboden om voor een extra bedrag en vierde dag te blijven. Bij ontvangst van ons reisdocument bleek dat we op die vierde dag al om 6:00u s’ochtends moeten vertrekken! Ik vind een belofte van een 4 daagse reis niet waar, wanneer blijkt dat ik die vierde dag in de ochtend moet vertrekken.

Als klap op de vuurpeil blijkt onze bestemming ook nog eens Praag te zijn, de enige stad waar we de afgelopen jaren al een keer zijn geweest. We hadden deze stad natuurlijk uit kunnen zetten, dus dit is niet zozeer een klacht, maar meer iets dat maakt dat wij ons extra belazerd voelen en helemaal geen tevreden gevoel meer hebben over deze aankoop.

Eenmaal alles gekocht en gedwongen een van de twee doorgemailde data te kiezen, gaat alles zó snel dat er geen weg meer terug is. Dit heeft ons erg gestoord.

De reisbestemming is het risico van een verrassingticket, dat begrijp ik.

De belofte van een vierde dag daarentegen vind ik eigenlijk een loze belofte. Ik zou graag zien dat er op zijn minst in het vervolg, niet meer beloofd wordt voor een vierde dag. Het liefst zouden wij waar voor het extra betaalde geld krijgen en daadwerkelijk een vierde dag willen krijgen om de stad te bezichtigingen, dus: een latere vlucht op de vierde dag.

Wat bij ons het meest wringt is dat we gedwongen zijn om tussen twee data te kiezen, liever waren wij opgebeld zodat er overleg plaats had kunnen vinden. Graag zouden wij dan ook door u teruggebeld willen worden om misschien alsnog een andere datum te kunnen kiezen, een datum die ons wél uitkomt!

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Vakantieveilingen.nl in behandeling genomen

Bericht van Vakantieveilingen.nl

4 jaren geleden - Beste meneer/mevrouw, Vriendelijk bedankt voor uw bericht. Wij vinden het vervelend om te vernemen dat het boeken van dit arrangement zoveel problemen oplevert. Wij hebben uw klacht intern doorgezet, wij gaan op zoek naar een geschikte oplossing. Zodra wij meer informatie hebben, zullen wij u hier per mail over berichten. Met vriendelijke groet, Susan - VakantieVeilingen.nl

Bericht van Vakantieveilingen.nl

4 jaren geleden - Beste meneer/mevrouw, Naar aanleiding van eerder contact stuur ik u deze reactie. Wij hebben uw klacht bij de aanbieder voorgelegd, maar wij kunnen u hierin helaas niets aanbieden. Dit arrangement is geveild op basis van beschikbaarheid. Hoe eerder u na het winnen van de veiling boekt, hoe meer keuze u heeft uit de beschikbaarheid. Hoe langer u wacht, hoe minder dagen er beschikbaar zullen zijn. In de tekst bij de veiling heeft de beschikbaarheid ook nog duidelijk beschreven gestaan. Naast het arrangement zoals wij dat hebben aangeboden heeft u gekozen om de 'special deal' bij te boeken. Hierin staat duidelijk aangegeven dat de retour op maandagochtend plaatsvind. Hier had u voor het boeken al van op de hoogte kunnen zijn, en daarnaast was er de mogelijkheid om bijzondere wensen/opmerkingen in te geven tijdens het maken van de boeking. Eventueel kunt u nog met de aanbieder overleggen voor een andere datum. Helaas is het voor ons niet mogelijk om u hierin tegemoet te komen. Onze excuses voor het ongemak! Met vriendelijke groet, Susan - VakantieVeilingen.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vakantieveilingen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vakantieveilingen.nl

Heeft op 18 juni 2014 om 18:46 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door thenriette