Klacht: verplichte extra kosten voor reparatie iphone

op 14 februari 2018 over Apple in de categorie Electronica - Computers

De batterij van mijn Iphone 6 gaat heel snel leeg (5 uur maximaal) en de apps / telefoon is echt heel langzaam en sommige apps starten niet meer of lopen vast. Na contact met support van Apple afgesproken dat de telefoon opgehaald zou worden, kosten zijn 41,10 incl. ophaal/verzendkosten. Ondanks dat ik het niet juist vindt dat het (bekende) probleem van Apple niet kosteloos gerepareerd zou worden ga ik akkoord. De chatmedewerker geeft wel aan dat het toestel helemaal nagekeken wordt en evt. andere zaken die ze tegenkomen geoffreerd zouden worden. Ik ga akkoord en laat mijn toestel ophalen. Daags nadat het toestel is opgehaald krijg ik een offerte van Apple, ze hebben nog 2 zaken gevonden die gerepareerd moeten worden. 1. het toestel heeft een beschadiging en 2. het toestel is iets gebogen (minimaal); een ander bekend probleem bij Apple naar mijn weten. Kosten nog eens extra €287,12 excl. BTW om te laten repareren. Mijn keuzes; of alles laten repareren of niets. Ik kan niet kiezen om alleen mijn batterij te laten repareren, hetgeen waar het toestel voor opgestuurd is. Na een chatgesprek en een telefonisch gesprek met een senior support is mij duidelijk gemaakt dat alles gerepareerd moet worden anders kan Apple niet de productgarantie geven als ze alleen de batterij zouden vernieuwen. Ik zou dus uitkomen op een totale kosten van 388,52 terwijl mijn probleem alleen de accu is, niet de kleine beschadiging op het toestel en ook niet de lichte buiging; die mij niet eens was opgevallen maar bedankt Apple! voor het maken van zulke telefoon. Mijn keuze is geweest, toestel terugsturen zonder reparatie want ik ben het totaal niet eens met de aangeboden oplossing.

Als mijn accu gerepareerd wordt, waar ik het toestel voor opstuurde. zonder extra kosten.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Apple

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Apple nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door kevinfleuren