Klacht: vernietiging van door mij bestelde medicatie door Amsterdam International Mail Centre

op 28 juni 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Beste mr/mevr.

Ik heb in India medicatie, te weten moderintabletten besteld voor mijn dierenkliniek; Dierenkliniek Marnixstraat in Haarlem. Ik heb ze daar besteld omdat ze in Nederland niet meer te verkrijgen zijn en een aantal van mijn patienten baat hebben bij deze specifiek medicatie. Tot mijn schrik en verbazing lees ik dat uw kantoor mijn duur betaalde medicatie vernietigd zou hebben! Dit vind ik een vreemde gang van zaken: zeker omdat ik hier niet over gebeld of gemaild ben om opheldering te vragen over de medicatie.
Zie de gegevens hieronder:

6/8/2017 8:04:00 AM Netherlands (the) AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE Receive item at office of exchange (Inb) Air unknown
Retention reason : Awaiting presentation to customs commissioner
6/8/2017 2:37:00 PM Netherlands (the) AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE Unsuccessful item delivery attempt (Inb) Air unknown
Reason : Prohibited articles – item not delivered
Measure : Item seized or destroyed because of nature of content

Vergoeding van de door mij gemaakte kosten

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 maand geleden - Geachte heer, mevrouw Westland, Hartelijk bedankt voor uw bericht. Ik kan me uiteraard voorstellen dat u heel erg teleurgesteld bent dat u uw bestelling met medicijnen wellicht niet zult ontvangen omdat ze door de douane in beslag zijn genomen of vernietigd. Maar de invoer van medicijnen wordt streng gecontroleerd bij de douane en dit is in vele gevallen verboden. Meer informatie kunt u hier vinden; https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/wat_mag_niet_zomaar_in_uitvoeren/geneesmiddel/ Ik kan dit niet voor u oplossen en het is tevens niet mogelijk om hier een vergoeding voor te ontvangen. Wellicht kunt u met de verzender nog iets regelen. U hoort hier echter wel bericht over te ontvangen. Ik zou graag met u meekijken naar de status. Zou u hiervoor nog de barcode van het pakket door willen geven? Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

1 maand geleden - Geachte heer, mevrouw Westland, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben we aanvullende info van u nodig. We hebben u daarom een bericht gestuurd met verzoek om aanvullende informatie. Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen. Met vriendelijke groet, PostNL

Heeft op 10 juli 2017 om 10:24 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Westland,