Klacht: vermiste zending en vervolgens 2 zendingen verstuurd

tijjelfei op 06 november 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Zojuist gesproken met Tim van de klantenservice.
We hebben het volgende geconstateerd:
– Mijn pakket is verstuurd op 10-10 naar Singapore
– Mijn klant trok aan de bel in het weekend (15-10) dat het pakket bleef liggen.
– Op 16-10 heb ik telefonisch contact gehad met jullie waarbij we het volgende hebben afgesproken:
– Ik vul een formulier in
– Wij versturen het pakket opnieuw
– Mocht het eerste pakket alsnog gevonden worden dan wordt of mijn eerste pakket of mij 2e pakket retour gestuurd.
– Ik heb diezelfde dag nog een mail verstuurd naar dit mailadres met mijn voornemen om het 2e pakket te versturen en het verzoek actie te ondernemen zoals boven omschreven.
– Vervolgens herstart pakket 1 op 17-10
– Wij versturen het 2e pakket op 18-10 ( CY919150505DE)
– er wordt niets ondernomen door DHL en beide pakketten worden zonder verdere actie afgegeven.

Probleemstelling:

– Er is een 2e pakket met een waarde van € 368,-opgestuurd. Deels in overleg met jullie.

– Er zijn voor een 2e maal kosten gemaakt om dit te versturen.

Geboden oplossing door DHL:

– Wij moeten contact opnemen met onze klant met de vraag of het 2e pakketje retour gestuurd kan worden.

Mijn verbazing:

– Ik word verwezen naar een formulier die slechts restitutie geeft van mijn (2e) verzendkosten.

– DHL trekt zijn handen van dit probleem af.

– Wij maken kosten (2e zending en retour zending in het gunstigste geval) en moeten maar hopen dat het retour komt.

– DHL komt pas in actie na mijn 2e mail over deze issue (na 15 werkdagen !)

– Wij kunnen formulieren gaan invullen omdat het afgesproken traject bij DHL niet lijkt te werken.

– Er is geen optie om verder te komen met deze issue.

Als er een gedegen oplossing wordt geboden.
Als een bedrijf in gebreke blijft moet het bedrijf in actie komen en niet het probleem terugleggen bij de klant.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 06 november 2017 om 14:48 geantwoord

Beste meneer Leemkuil,

Bedankt voor het melden van uw klacht. Op deze manier kunnen wij onze dienstverlening verbeteren.

Wat ontzettend vervelend dat uw pakketten beide inmiddels zijn afgeleverd, terwijl ik van u begrijp dat u hierover iets anders heeft afgesproken. Ik heb uw zendingen direct bekeken, en volgens mijn gegevens zijn uw 2 pakketten inderdaad beide afgeleverd bij de ontvanger in Singapore. Helaas moet ik echter wel mededelen, dat het bij deze gekozen verzendwijze DHL for you, helaas niet mogelijk is om wijzigingen door te voeren. Dat houdt onder andere ook in dat we een verzendproces niet kunnen onderbreken, om vervolgens te retourneren. Dit was helaas ook niet mogelijk geweest in uw situatie, wanneer er sprake was van vertraging en er hierdoor een 2e pakket is verstuurd.

Omdat u aangeeft dat er bij uw telefonisch contact met de Klantenservice iets anders werd aangegeven, bied ik u mijn oprechte excuses aan. Ik zal intern passende maatregelen nemen om herhaling te voorkomen.

Voor verdere vragen of opmerkingen, neemt u dan contact op met onze Klantenservice.

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vivian
DHL Parcel Webcare
www.dhlparcel.nl
088 – 345 4300

tijjelfei

Heeft op 06 november 2017 om 14:53 geantwoord

In mijn visie is dit geen oplossing maar een excuus/uitleg. Begrijpelijk, maar ik schiet hier niets mee op. Ik kan nog steeds achter mijn geld aan en hopen dat mijn klant het pakket retour stuurt. Dan is het nog maar afwachten of ik uit de kosten kom, want met een beetje pech kan ik straks ook BTW gaan betalen als mijn pakketje retour komt.

Alle klachten die gemeld zijn door