Klacht: Vermist pakketje

op 14 september 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb op 26-05-2017 bij een postnl afleverpunt geprobeerd een pakketje te retourneren. Op het pakketje was het etiket met het bestemmingsadres geplakt, wat in het buitenland was. Bij het afleverpunt hoefde ik niet te betalen voor mijn pakketje, wat ik vreemd vond aangezien het voor een buitenlands adres bestemd was, maar de mevrouw achter de kassa zei dat dit niet hoefde omdat er een streepjescode op stond.
Omdat ik na twee weken nog steeds geen ontvangstbevestiging had gekregen van het bedrijf waartoe het gestuurd was, probeerde ik met mijn barcode het pakketje te vinden, maar er stond telkens met de barcode en de postcode van de bestemming geen pakketje was gevonden. Dit heb ik toen even laten zitten, omdat ik dacht dat het misschien vertraging had opgelopen. Na een paar dagen heb ik het opnieuw geprobeerd, maar omdat dit nog steeds niet lukte probeerde ik het met mijn eigen postcode, aangezien ik wel vaker heb gehad dat postnl het pakketje niet naar de bestemming stuurt maar gewoon weer terug naar mijn eigen huis. De barcode in combinatie met mijn eigen postcode werkte wel, maar tot mijn verbazing stond dat het een paar dag nadat ik het pakketje had verstuurd bij mij thuis afgeleverd had moeten zijn. Er stonden ook een handtekening en een naam bij die beide niet van mij zijn. Ik heb daarom naar jullie klantenservice gebeld, maar ze wisten niet zo goed wat ze er mee aan moesten dus zeiden ze dat we nog maar even moesten wachten om te kijken of we hem toch nog binnenkregen. Natuurlijk gebeurde dit niet, dus een paar weken later hebben we weer gebeld. Daar begrepen ze mijn verhaal volgens mij totaal niet en heb ik ook heel lang aan de telefoon gezeten omdat er telkens onduidelijkheden waren. Uiteindelijk zeiden ze dat ik maar een mailtje moest sturen naar het bedrijf wat de oorspronkelijke bestemming was, maar waar ze dus op het kantoor mijn pakketje dus nooit naar hebben verstuurd, om te vragen of zij niet iets konden doen. Natuurlijk kunnen zij er niks aan doen, want mijn pakketje is bij postnl kwijtgeraakt, maar dat heb ik toch maar gelijk geprobeerd omdat er op dat moment toch niks anders door de klantenservice werd gedaan. Nu heb ik met dat andere bedrijf een mailwisseling gehad, maar die kunnen hier ook niks mee.
Omdat ik weet dat als ik weer ga bellen naar de postnl klantenservice er waarschijnlijk weer niks van komt, hoop ik dat als ik hier mijn probleem meld er wel snel wat van komt!

Dat de waarde van mijn pakketje wordt vergoed of dat het pakketje wordt gevonden en naar de juiste bestemming wordt gestuurd.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 14 september 2017 om 14:23 geantwoord

Geachte heer/mevrouw van Kan,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik begrijp dat een door u verzonden retourzending niet is aangekomen bij de geadresseerde. Ik kan me voorstellen dat u graag wilt weten wat er precies gebeurd is. Graag reageer ik op uw bericht.

Aan de hand van de door u meegestuurde code heb ik gezien dat dit de code is waarmee het pakket in eerste instantie bij u is bezorgd. Bij een retourzending dient er een nieuwe code te worden gebruikt zodat het pakket op die manier verder getraceerd kan worden. Tot mijn spijt is dit nu niet gebeurd en omdat u het pakket kosteloos heeft verzonden kan ik helaas geen onderzoek opstarten om de situatie verder te onderzoeken. Mijn excuses voor alle overlast die u hiervan heeft ondervonden. Ik hoop dat u samen met de ontvangende partij in het buitenland tot een oplossing kunt komen.

Heeft op 14 september 2017 om 15:30 geantwoord

Ik heb een verzendbewijs met deze code!!! En er staat een handtekening voor ontvangst???? Niet mijn handtekening. En die handtekening is geplaatst, nadat ik het pakketje heb verstuurd. Dus geen onzin dat je er niets mee kan. Het bewijs van verzending is er. en een krabbel van een onbekende. Maar niet van mij! De waarde van de inhoud is te hoog om het maar aan de kant te gooien! Ik wil serieus genomen worden hierin!

Alle klachten die gemeld zijn door Rolienvk