Klacht: verkeerde voorlichting

op 17 november 2011 over Leen Bakker in de categorie Woonwarenhuizen

Mijn aankoop bij de Leen Bakker te Assen

Daar ik mijn huis had laten schilderen besloot ik nieuwe vloerbedekking te laten leggen in de slaapkamer en de overloop.
Ik besloot naar Carpet Right te gaan daar ik dit bedrijf via de radio had leren kenen en wilde er dus een bezoek brengen. Ik reed naar Assen samen met een vriendin en koos vloerbedekking uit bij het bedrijf. Ik had nog niet de definitieve bestelling gedaan daar ik de juiste maten niet had en die later zou doorbellen. Mijn vriendin moest nog even bij de Leen Bakker zijn en we besloten daar heen te gaan. Ik zag daar hetzelfde vloerbedekking en was nieuwsgierig wat het bij Leen Bakker zou kosten. Dit pakte 400 euro goedkoper uit maar er kwam dan nog legkosten overheen. Ik vroeg aan de medewerker, genaamd Mark, wat dat zou gaan kosten en hij vertelde mij dat het 85 euro zou kosten. Ik zou dan totaal op 285 euro uitkomen en dat was aanzienlijk goedkoper dan bij Carpet Right. Ik gaf de maten door en er werd afgesproken dat ik de volgende dag terug zou bellen om de exacte maten door te bellen. We spraken af dat ik gelijk het voerbedekking zou betalen op basis van de ruime maten die ik aan Mark doorgaf. Ook zag ik zeil dat ik wel kon gebruiken. Dat heb ik vervolgens nog niet besteld omdat de keuken nog niet klaar was en ik dus nog niets kon leggen.
Ik betaalde 199 euro en de donderdag erop zouden de mannen komen om het vloerbedekking te komen leggen. Ik zou de 85 euro dan aan hen betalen. Ik vroeg nog of ik het zeil, dat er nu lag weg moest halen en Mark vertelde mij dat dat niet nodig was en dat de leggers het anders wel zouden plakken. Voor mij was dat geen probleem.
De volgende dag belde ik Mark om de juiste maten door te geven en hij zei dat het in orde zou komen.
De maandag belde Mark mij echter en vertelde dat hij de verkeerde maten had doorgegeven aan de leggers en dat hij dat niet meer kon veranderen omdat het tapijt al was gesneden. Ik moest dan met het overtollig tapijt naar Leen Bakker komen en zou dan 20 euro retour krijgen. Ik vond dat wel vervelend omdat ik dan weer helemaal naar Assen moest rijden maar besloot dat ik het zeil dan alvast zou kopen zodat ik maar 1 keer hoefde te rijden.
Ik zei dus dat het geen probleem was en dat ik wel langs zou komen zodra het tapijt was gelegd.
De donderdag kwamen de mannen. Ze waren niet op de hoogte van het teveel bestelde tapijt maar dat was ook geen probleem omdat ik toch met het restant naar de winkel zou moeten om de 20 euro terug te krijgen.
1 Van de mannen vertelde mij dat ze het tapijt moesten lijmen en er werd verder niet bij verteld dat dit meer geld zou kosten. Ik begreep wel dat ik het lijm zou moeten betalen. Ik had inmiddels 85 euro klaarliggen en zou later horen wat het lijm zou gaan kosten. Op een gegeven moment ben ik naar boven gelopen om te vragen of de mannen koffie wilden en of alles goed ging. Ik zag dat 1 van de mannen een randje rond het tapijt had gelegd en zei dat dat mooier was. Dat was ook zo en ik zei dat ik het leuk vond dat hij dat had gedaan. De man vertelde mij dat ik het wel zou moeten betalen en dat hij het niet gratis had gedaan. Ik vond dat vreemd want dat hij mij toch eerst even kunnen vragen?
Nadat het tapijt was gelegd heb ik de mannen koffie aangeboden en werd de rekening uitgeschreven.
70 vierkante meter en twee vierkante meter in het kattenhok omdat het tapijt over was en ik besloot om daar het restant van het tapijt neer te leggen in plaats van zeil. De rekening werd gepresenteerd en ik moest maar liefst 214 euro betalen. Ik vroeg hoe ze aan dat bedrag kwamen. Ik vertelde dat ik 85 euro moest betalen om het tapijt te laten leggen en dat er dan lijm overheen zou komen. De man vertelde mij dat het veel duurder was omdat het leggen duurder is als het gelijmd gaat worden. Niemand had mij daar iets over verteld. Mark niet en ook de mannen die het tapijt hadden gelegd niet. Ik zei dat ik niet zoveel geld in huis had en dat ik het moest overmaken maar dat ik eerst met Mark van Leen Bakker zou bellen.
Het bleek dat het lijm 63 euro had gekost, het randje maar liefst 20 euro en het leggen dan 131 euro. Daar komt nog bij dat er allemaal lijm aan de muren zat en ik er dus veel werk van heb gehad om dat nog te verwijderen. Wat overigens niet geheel gelukt is. Ook bleek later dat de mannen het overtollige vloerbedekking in een hoek hadden gesmeten en bleek later ook nog een zak met resten in de gang te staan.
Nadat de mannen waren vertrokken heb ik gebeld met Mark en die vertelde dat hij mij een prijs op basis van los gelegd had gegeven. Hij wist dat het lijmen veel duurder was maar vond dat ik dat maar op de bijgeleverde folder had moeten lezen.
Ik vind dit een vreemde gang van zaken.
Het lijm was erg duur en ook het leggen was bijna 50 euro duurder geworden..
Ik vind dat er een slechte voorlichting is gegeven. Ik had op de hoogte moeten worden gebracht dat het lijm duur was en dat ik extra 50 euro moest betalen voor het leggen doordat het gelijmd werd.
Ook vind ik dat er niet zonder toestemming zomaar een randje van 20 euro kan worden gelegd. Ik heb de rekening voldaan maar wil het probleem toch voorleggen en wil verzoeken dat de medewerkers worden geïnstrueerd om betere voorlichting te geven.
Mark bleef erg aardig dus daar was niets mis mee maar als je een probleem voorlegt dan moet hij steeds aan zijn chef vragen en zegt dat hij er dus niets aan kan doen. De chef kreeg ik niet te spreken.

Met vriendelijke groet

50 euro retour en schadevergoeding voor het lijm op de muren. Excuus lijkt me ook wel op zijn plaats

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Leen Bakker een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Leen Bakker

Heeft op 15 augustus 2016 om 14:06 geantwoord