Klacht: Verkeerde servicepunt

LindaWB op 11 december 2019 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Al voor de tweede keer bezorgt DHL mijn pakket bij een ander service punt dan diegene bij mij in de buurt! Ik moet opnieuw mijn pakket ophalen bij een stad verderop bij mensen thuis!? Het gebeurd dus ook dat ik daar helemaal naartoe moet en dat de mensen dan niet thuis zijn. Terwijl hier enkele straten verderop een DHL servicepunt zit!

Een bezorging bij het lokale servicepunt

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 11 december 2019 om 11:42 geantwoord

Goedemorgen,

Bedankt voor uw bericht.

Als wij u niet thuis treffen bij een bezorgpoging, dan zoekt ons systeem het dichtstbijzijnde servicepunt op dat op dat moment beschikbaar is. Het kan goed zijn dat er servicepunten in uw buurt zijn die dichterbij zijn, maar dat die op dat moment niet als beschikbaar in ons systeem staan. Bijvoorbeeld vanwege gebrek aan capaciteit. Dat komt regelmatig voor in deze extreem drukke periode.

Uw pakket van Lidl is naar één van onze buurtpunten gegaan. Dat zijn servicepunten op particuliere adressen. Wij zin blij met die punten, want in drukke perioden kunnen winkels vaak geen extra pakketten meer aannemen en dan kunnen wij dus bij een buurtpunt terecht. Dat is ook met uw pakket gebeurd. Op die manier is voorkomen dat uw pakket retour naar Lidl zou gaan.

Overigens kunt u op de dag waarop wij bij u aan de deur zijn geweest maar niemand thuis troffen, altijd nog iets anders afspreken op dhlparcel.nl. Dus als u liever wilt dat wij op een ander moment nog eens bij u aan de deur komen, of als u liever een ander servicepunt wilt kiezen, dan kan dat op die dag altijd nog. Zo kunt u zelf regelen dat wij het pakket bezorgen waar u dat wilt.

Voor het pakket van Lidl is het te laat om nog een wijziging door te voeren, dus hiervoor zult u echt even naar het buurtpunt moeten. Mijn excuses voor het ongemak.

Harald
Webcare DHL Parcel

Alle klachten die gemeld zijn door LindaWB