Klacht: Verkeerde product geleverd, schofterig geholpen

op 29 januari 2018 over Jysk in de categorie Interieurbedrijven

Op 09-01-2018 zijn mijn opa(78) en mijn oma(75) naar de JYSK geweest in Barendrecht om 2 matrassen aan te schaffen. Mijn oma heeft al een lange tijd last van haar rug en had een matras die inzakte dus wou nu een hard matras. (Mijn oma weegt ook 106 kilo) In de winkel heeft mijn oma op meerdere matrassen gelegen en heeft toen een hard matras uitgekozen. Mijn opa en oma hebben niet naar de prijs gekeken omdat mijn oma gewoon een goed matras moest hebben vanwege haar rug. De medewerkster heeft toen de bon gemaakt. De medewerkster heeft mijn opa en oma niet verteld dat het niet mogelijk is om geld terug te krijgen mocht het matras niet goed zijn.

Op 24 januari zijn de matrassen thuis bezorgd. Mijn oma heeft er 2 dagen opgelegen maar het bleken hele andere matrassen te zijn. Heel zacht, mijn oma heeft op bijde kanten van het matras gelegen maar lag met bijde kanten in een kuil. Terwijl in de winkel dit niet het geval was.

Vandaag 29-01-2018 terug gegaan naar JYSK Barendrecht waar mijn oma en ik(dochter) heel schofterig zijn geholpen door de verkoopster. Ze maakte mijn oma uit als leugennaar omdat de verkoopster heel zeker was dat mijn oma het zachte geleverde matras had uitgekozen. Mijn oma vertelde dat dit zeker niet zo was omdat ze een hard matras wilde. Ook vond de verkoopster het raar dat mijn oma er nu al niet lekker op lag omdat je er volgens de verkoopster 30 dagen aan moet wennen. Mijn oma vertelde dat het veel te zacht was en ze in een kuil lag op de geleverde matrassen. De verkoopster vond het onzin en de collega van haar met blond haar stond mijn oma gewoon uit te lachen waar andere klanten bij waren. Mijn oma gaf aan haar geld terug te willen omdat ze niet tevreden was en ook niet geholpen werd. Toen gaf de verkoopster aan dat het alleen mogelijk is om een waardebon terug te krijgen van 450 euro. Mijn oma gaf aan dat ze echt haar geld terug wil ze komt nooit bij Jysk heeft ook niks nodig. Toen zei de verkoopster dat ze bij de koop heeft aangegeven dat je alleen een waardebon krijgt bij retour geven van de matrassen. Mijn opa en oma zijn hier niet van op de hoogte gebracht. Mijn oma gaf aan hier niets van te weten toen werd mijn oma wederom uitgemaakt als leugennaar.

De verkoopster heeft toen met veel moeite in het systeem gezet dat de matrassen opgehaald moeten worden en retour komen. Ze vroeg toen 2x om mijn oma haar mobielen nummer toen mijn oma aangaf deze niet te hebben werden er ook lullige opmerkingen gemaakt. Dat ouderen tegenwoordig wel een mobiel hebben.

Morgen worden de matrassen opgehaald en daarna kunnen mijn opa en oma de waardebon ophalen bij het filiaal ook geen service. Oudere mensen 2x terug laten komen terwijl het haar fout is.

Vandaag de klantenservice gebeld. Die trok partij voor de verkoopster. Die zou wel verteld hebben van de waardebon. Dit is zeker niet het geval. Mij opa en oma willen hun geld terug. Het zijn mensen op leeftijd ze vinden het erg vervelend dat ze verkoopster deze fout heeft gemaakt. Mijn opa en oma willen hun geld terug. Ze hebben nooit iets gehoord over een waardebon bij retour.

Mijn opa en oma willen hun geld terug

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Jysk

Bericht van Jysk

8 maanden geleden - Geachte mevrouw De Man,   Hartelijk bedankt voor uw bericht.  Wij hebben elkaar gisteren gesproken. Spijtig te vernemen dat ik u het gevoel heb gegeven dat ik het partij van mijn collega's in de winkel. Zoals ik gisteren zei, wij waren beide niet aanwezig toe uw oma hulp kreeg van mijn collega. Hier bedoel ik uiteraard niet mee dat uw oma liegt. Mijn excuses hiervoor als dat wel zo overkwam. Wij stellen het op prijs dat u uw ervaring met ons deelt, hiermee zullen wij proberen dit in de toekomst te voorkomen. Gisteren heb ik u gevraagd dit met ons te mailen zodat zij uw bericht naar de district manager kunnen sturen. Dit heb ik zojuist gedaan en hij zal contact met u opnemen over uw klacht. Wij hopen dat deze ervaring u, uw opa en oma er niet van zal weerhouden in de toekomst één van onze winkels of onze webwinkel te bezoeken.   Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.  Met vriendelijke groet, Micheline

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Jysk in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Angelique.922

8 maanden geleden - In de vorige mail gaf u aan dat deze klacht is doorgestuurd naar de district manager maar het is nu 2 februari en de district manager heeft nog niks van zich laten horen. Mvg, Angelique

Bericht van Jysk

8 maanden geleden - Beste Angelique, onze excuses dat u nog niets heeft gehoord. We pakken dit opnieuw op met de winkel en districtmanager. Groetjes Tari

Alle klachten die gemeld zijn door Angelique.922