Klacht: Verkeerde pakket geleverd

Olie1962 op 10 juli 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op donderdag 2 juli heb ik een pakje verzonden met PostNL. Zelf naar het Post NL punt gebracht. Een dag later zag ik in de track en trace staan dat het pakje is gesorteerd en is overgedragen aan [email protected] voor bezorging op vrijdag 3 juli. Het pakje is op 3 juli niet geleverd. Zaterdag zie ik ineens in de track en trace staan dat mijn pakje is aangemeld maar nog niet is ontvangen door postNL. Dat is gek dacht ik, en wat ook opvalt is dat het gewicht van het pakje ineens anders is geworden. Maandagochtend volgt het bericht dat het pakje is afgeleverd. Eind goed al goed dacht ik. Tot ik gebeld werd door de persoon aan wie ik het pakje had verzonden. Het is een heel ander pakje. Er is iets heel anders bij hem aangekomen dan dat ik heb verzonden. Ook gek is dat het pakje dezelfde barcode heeft als het pakje wat ik heb verzonden .Na veeeel contact met PostNL geven zij de schuld aan [email protected] Die zullen het pakje wel verwisseld hebben. Ik moet maar daarheen appen. Contact met extra @home lukt nauwelijks. Er wordt niet gereageerd op vragen en tussen elk apje zit minimaal 2,5 uur. Het laatste berichtje van [email protected] was dat ik maar contact met bol.com moet opnemen. Dit terwijl ik al 100 keer in de app heb aangegeven dat ik een eigen pakje zelf naar Postnl punt heb gebracht en verzonden heb. Wat een shit organisatie. Ik loop hier compleet in vast. PostNL die [email protected] de schuld geeft en omgekeerd. En ik nog steeds mijn pakje kwijt ben wat ik hoogst persoonlijk heb afgegeven bij postnl punt. En dat er een heel ander pakje is aangekomen bij de ontvanger dan dat ik verzonden heb (met dezelfde barcode en een afgescheurd adreslabel)

Op verzoek van Post NL een klacht ingediend (gedaan via klacht.nl) bij [email protected] Zie hieronder hun reactie via klacht.nl.

Geachte meneer

U meld dat het door uw verstuurde pakket niet bij de ontvangen is aangekomen. In plaats hiervan is er een ander pakket afgeleverd, maar wel met de bij u bekende barcode.

Het betreffende pakket is door de pakketdienst overgedragen aan ons, met de daarop vermelde barcode. U geeft aan dat PostNL u gezegd heeft dat wij binnengekomen pakketten opnieuw stickeren. Dit is echter niet correct. Pakketten die vanuit de pakketdienst aan ons worden overgedragen hebben al een barcode. Deze barcode scannen wij vervolgens, wij veranderen deze niet en plakken er ook geen andere code of sticker op.

Het pakket dat is afgeleverd is dan ook het pakket dat wij vanuit de pakketdienst hebben ontvangen. Daar dit niet uw pakket is, moet deze al zijn omgewisseld voordat het überhaupt bij ons binnen kwam.

Ik kan voor u helaas niet nagaan waar uw pakket is, simpelweg omdat wij deze nooit hebben ontvangen. Ik moet u dan ook adviseren om nogmaals contact met PostNL Pakketten op te nemen. Zij hebben uw pakket aangenomen en moeten dan ook kunnen achterhalen wat er met uw pakket is gebeurt.

Mochten zij uw pakket niet kunnen traceren, kunt u bij hen een schade claim indienen.

Excuses voor het ongemak.

Vriendelijke groet,

Klantenservice [email protected]

Wanneer het pakje alsnog geleverd wordt of 27,50 schade vergoeding wordt uitgekeerd

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 10 juli 2020 om 09:36 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat de bezorging van uw pakket niet goed is verlopen. U geeft aan dat er een andere zending bij de geadresseerde is aangekomen, die wel is voorzien van uw barcode. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Ik begrijp dat u een oplossing wenst. Graag reageer ik op uw bericht.

Door middel van uw Track en Trace-code heb ik de status gecontroleerd. Ik kan enkel afgaan op de informatie in ons Track en Trace systeem en volgens die gegevens is de bezorging overgenomen door [email protected] Ik vind het bijzonder spijtig maar ik kan in deze situatie verder niets voor u betekenen. Omdat het gaat om een onverzekerde zending kunnen we geen onderzoek instellen om uit te zoeken wat er precies gebeurd is. Ook een schadevergoeding is bij een onverzekerde zending uitgesloten volgens onze Algemene Voorwaarden. Ik heb wel een klacht geregistreerd zodat we dit soort situaties in de gaten kunnen houden en waar mogelijk onze processen en de kwaliteit van de bezorging kunnen verbeteren. Mijn oprechte excuses voor alle overlast die u heeft ondervonden.

PostNL Klantenservice

Olie1962

Heeft op 10 juli 2020 om 15:09 geantwoord

Er is geen oplossing geboden. Post NL steekt de middelvinger op. Verzonden spullen zoekgemaakt door PostNL. Jammer joh. Kan niets voor je doen. PostNL pakket geeft extra @home de schuld en omgekeerd. Terwijl beide toch PostNL is. Maar voorlopig is het pakket weg en blijft kennelijk weg.

Alle klachten die gemeld zijn door Olie1962