Klacht: Verkeerde eindnota na aanschaf zonnepanelen en de afhandeling hiervan

Ik heb op 23 oktober 2013 een eindnota gekregen met verkeerde eindstanden gekregen. De eindstanden zijn geschat maar die zijn helemaal verkeerd door aanschaf zonnepanelen en salderen.Op 25 oktober gebeld er zou +/- 23 november een nieuwe eindnota worden gezonden. Op 23 december (!) maar eens gebeld waar die bleef! Op 30 december komt eindelijk mijn eindnota. Maar dat is een correctienota 2010-2013 want opeens zijn dan de standen van de afgelopen jaren niet goed. Die is ieder jaar doorgeef plus ik kan niet controleren of daar de juiste tarieven zijn gebruikt per jaar. Dus daar moet ik jullie op jullie woord geloven. Uiteindelijk komt daar een bedrag uit van ruim 600 euro wat omstreeks 15 januari op mijn rekening zal worden overgemaakt. Op dit moment heb ik nog steeds niks ontvangen! Ik vind het ronduit schandalig dat ik ruim 3 maanden moet wachten op een correcte eindnota en op mijn geld wat mijn zonnepanelen hebben opgebracht. Dit bedrag staat nu lekker bij jullie op de rekening te trekken en daarnaast worden nog steeds mijn oude en te dure voorschotten afgeschreven. Want dat gaat wel gewoon door. Het had u gesierd om meteen met de eindnota het bedrag over te maken of in ieder geval nu op tijd te zijn!

Zelf mijn meterstanden doorgeven.
Op mijn woord geloofd worden dat ik niet meer verbruik als dat ik nu doe per jaar.
En mijn geld zo snel mogelijk natuurlijk.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar UnitedConsumers over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door UnitedConsumers in behandeling genomen

Heeft op 20 januari 2014 om 11:30 geantwoord

dd: 21-1-2014
Beste mevrouw,

Onze afrekeningen kunt u online bekijken op onze website. Als u deze online bekijkt ziet u een derde pagina staan die u niet per post ontvangt. Op deze derde pagina kunt u met uw muis over de blauwe bedragen bewegen en daar ziet u dan de gespecificeerde uitleg op komen. U ziet in de specificatie per periode wat u per verbruikte kWh stroom betaalt. Het deel wat er per periode in rekening wordt gebracht, baseren wij op de bij ons bekende meteropnames.
Zoals in ons eerdere bericht voorgesteld, kunnen wij de specificatie ook per e-mail toezenden indien u wenst.

De uitbetaling van uw stroomafrekening hebben wij aangeleverd bij de bank en afhankelijk van de verwerkingstijd van uw eigen bank ontvangt u het vandaag of morgen op uw rekening. Mocht u het bedrag morgen nog niet hebben ontvangen vernemen wij dit graag van u.

Monique Daems
Manager Klantenservice

dd: 20-1-2014
Beste mevrouw,

Wij vinden het jammer te vernemen dat uw ervaring met de klantenservice niet zo is geweest zoals u zou verwachten. Derhalve zijn we blij dat u deze ervaring met ons deelt.

In uw klacht geeft u aan dat u zelf uw meterstanden wenst door te geven en uw teruggave wenst te ontvangen.

In het verleden zijn er zoals wij aan u gecommuniceerd hebben veel meterstanden voor stroom geschat in het landelijke systeem. Door deze schattingen waren de oude afrekeningen voor stroom onjuist. De juiste afrekening is voor u opgemaakt en aan u verstuurd op 30 december 2013.
Voorheen was uw netbeheerder verantwoordelijk voor het opnemen van uw jaaropnamestanden. Vanaf 1 augustus 2013 zijn wij dat als uw leverancier. Ieder jaar in uw afrekenmaand september ontvangt u van ons een e-mail waarin u zelf uw meterstanden aan ons door kunt geven.

In uw bericht geeft u aan dat u niet weet met welke tarieven de factuur is opgemaakt. U kunt uw factuur voor stroom online bekijken door in te loggen op onze website met uw deelnemernummer en postcode. Op onze website kunt u uw factuur gespecificeerd bekijken en zien met welke tarieven deze is opgebouwd. Het is ook mogelijk dit per e-mail aan u te bevestigen. Als u dit wenst vernemen wij dit graag van u.

De teruggave voor stroom is door ons aangeleverd bij de bank en zal vermoedelijk vandaag aan u overgemaakt worden.

Nogmaals; wij zijn blij dat u deze ervaring met ons deelt en we hopen met deze uitleg uw negatieve gevoel weg te kunnen nemen.

Wij hopen u met deze reactie voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u alsnog verdere vragen of opmerkingen hebben, vernemen wij deze graag van u.

Monique Daems
Manager Klantenservice

Heeft op 21 januari 2014 om 03:14 geantwoord

Geachte ls,
Ten eerste richt ik mijn reactie anoniem aan uw bedrijf. Ik noem hierbij de medewerkers ook niet bij naam!
U reageert persoonlijk naar mij.
Hierbij word ik met naam en toenaam genoemd.
Wilt dit per direct verwijderen. Dit heeft u bij eerdere klachten ook niet gedaan. Maar geachte heer ed.

Ik heb geen mail ontvangen voor de meterstanden en ook geen herinneringsmail of iets dergelijks.
Er werd mij aan de telefoon verteld dat jullie dit voor her eerst dit jaar zelf moeten verzorgen. En dat mijn jaaropgave net iets eerder word opgemaakt dan dat jullie de mails de deur uit hebben gestuurd. Dus in dit geval zou het dit jaar door de omschakeling dit elkaar net gekruist kunnen hebben.
Verder heb ik de papieren rekening bekeken en volgens mij wijkt de digitale daar niet van af?
Is hier alleen maar op de te zien hoeveel kwh ik heb verbruikt over 2010-2013. En hoe het bedrag tot stand is gekomen. Opgebouwd uit belasting ed.
Ik bedoel dat ik niet kan zien wat ik verbruikt heb in 2010 keer het tarief in 2010 en voor 2011.
Het lijkt mij als consument ook bijna niet uit te rekenen of te calculeren. Voor mijn gevoel hebben jullie nu 2010-2013 de totale kwh keer 1 tarief gedaan. Afijn. Daar zal ik jullie dus
moeten geloven. Tot heden nog steeds geen geld ontvangen.
Waar anders het onderaan de rekening staat omstreeks 15 januari dan staat het ook om 13-15 januari op de rekening. Nu is het al 21 januari en er staat nog niks op mijn rekening. Het gaat hier om een fors bedrag en nu krijgt de bank de schuld. Ik denk erover om mijn voorschotten ook even 3 maanden te laten vertragen. Wachten jullie daar dan maar op. Ik vind dit echt geen stijl! Maar dat zal wel aan mij liggen dat jullie iedere maand mijn voorschotten wel kunnen afschrijven maar wanneer ik van jullie ruim 600 euro te goed heb ik daar al ruim 3 maanden op moet wachten.

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van UnitedConsumers beoordeeld.

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat UnitedConsumers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Labfreaky