Klacht: verkeerde bezorging

op 11 september 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

al sinds een paar jaar krijg ik bijna wekelijks post van een straat verder met hetzelfde huisnummer als het mijne. de poststukken zijn goed geadresseerd, het is alleen hetzelfde huisnummer. waarom het dan in mijn brievenbus verzeild raakt is me een raadsel. vandaag was het weer zover. ik heb het fatsoen om het dan zelf maar te bezorgen, maar dat fatsoen heeft niet iedereen. zo heb ik de laatste 7 weken 3 keer de tv-gids niet ontvangen. ik denk dat die ook ergens in de buurt bezorgd zijn. de eerste 2 keer heb ik om een nieuw exemplaar gevraagd, en gekregen, maar dat kan ik toch niet blijven doen? kunnen jullie hier nou niks aan doen? of probeer mij eens uit te leggen waarom dit steeds gebeurt.

pas wanneer de post goed bezorgd wordt.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

8 maanden geleden - Geachte mevrouw Dommerholt, Uit uw bericht begrijp ik dat u ontevreden bent over de postbezorging in uw buurt, omdat u al jaren post ontvangt van een ander adres en al drie keer de TV-gids niet heeft ontvangen de afgelopen zeven weken. Het spijt me om dit te horen. Graag reageer ik op uw bericht. Ik ben blij dat u melding maakt van het verkeerd bezorgen van de post, want zonder dit soort meldingen kunnen wij de postbode geen feedback geven. Daarom wil ik graag een klacht voor u indienen, zodat dit in de toekomst wel goed gaat. Kunt u aangeven op welke datum u voor het laatste post heeft ontvangen van de andere geadresseerde? Wat is de postcode van dit adres precies? Stond er een PostNL-logo of oranje streepjescode op de brief? Wie was de afzender? Ook is het natuurlijk wel de bedoeling dat u de tv-gids ontvangt. Ook hiervoor wil ik graag nagaan of ik een klacht voor u in kan dienen, zodat de bezorging in de toekomst goed gaat. Zijn wij verantwoordelijk voor de bezorging? Dit kunt u controleren door te kijken naar het PostNL-logo of de oranje streepjescode. Op welke datum had u de tv-gids moeten ontvangen? Wie is de afzender precies? Ik ontvang graag uw reactie. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht inid

8 maanden geleden - l.s., dank voor uw reactie. de laatste keer dat ik iets van de andere geadresseerde was donderdag 1 september. het betrof het tijdschrift "libelle". de postcode van dat adres is 7602 BV 59 (de mijne is 7602 BB 59). naar een eventuele streepjescode heb ik niet gekeken. hun poststukken variëren van o.a. week- en maandabonnementen tot belastingbrieven, post van de bank, geadresseerde reclame, goede doelen etc. normaliter ontvang ik de vpro-gids op dinsdag. hij wordt door post.nl verzonden. omdat je hem elke week krijgt, valt het op wanneer hij niet bezorgd wordt. ik vraag me dan ook af of ik meer post gemist heb. dat kun je niet nagaan. waar wordt de post gesorteerd? in een centrum of door je "eigen" postbode? ik hoop echt dat hieraan iets te doen is. met vriendelijke groet, ini dommerholt

Reactie van de melder van de klacht inid

8 maanden geleden - vandaag, 7 september weer iets voor 7602 BV 59. van de KRO in folie.

Heeft op 11 september 2017 om 16:02 geantwoord

Geachte mevrouw Dommerholt,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik vind het erg jammer om te vernemen dat de postbezorging op uw adres zo moeizaam verloopt. Mijn excuses voor alle overlast die u hiervan ondervindt.

Ik heb uw melding doorgegeven aan de leidinggevende van de betreffende medewerkers zodat zij hierop aangesproken zullen worden. Omdat gewone post niet te traceren is kan ik tot mijn spijt niet achterhalen wat er precies is gebeurd met poststukken die u niet heeft ontvangen. Mochten er passende maatregelen getroffen moeten worden dan zal de leidinggevende daar zijn verantwoordelijkheid in nemen. De melding wordt intern besproken en behandeld, u krijgt verder zelf geen persoonlijk bericht meer over de afhandeling. Ik ga er vanuit dat de bezorging op uw adres weer op het niveau zal komen wat u van ons mag verwachten.

Heeft op 12 september 2017 om 14:59 geantwoord

nou, het is nog lang niet opgelost. vandaag, dinsdag 12 september, weer de vpro-gids niet gekregen.

Reactie van de melder van de klacht inid

8 maanden geleden - en vandaag weer post voor elsboerlaan 59 gekregen.

Reactie van de melder van de klacht inid

8 maanden geleden - waarom staat er "opgelost" boven de klacht? ik wou dat het waar was.

Alle klachten die gemeld zijn door inid