Klacht: verkeerde antenneversterker

op 25 oktober 2011 over UPC in de categorie Alles-in-1

Ik kom uit Lelystad en zit met het volgende, Mijn vrouw wil graag boven tv kijken als ik voetbal kijk en dat komt nog wel eens voor. Dus ik heb upc benaderd en een 2e mediabox aangeschaft voor boven. Het vreemde was dat ik geen signaal kreeg terwijl ik dat gewoon analoog wel had. Ik gebeld met upc en die geven aan dat het digitaal signaal is dus dat ik een antenneversterker nodig heb. Ik vraag maakt het uit wat voor 1 want ik had ze gezien van KONIG. Nee dat maakte niet uit en ik moest zorgen voor een hishman bekabeling want dat is het beste volgens hun. Dus ik naar tc tron een winkel in Lelystad die dat verkoopt, thuisgekomen een vriend van me gebeld hoe ik alles aan moet sluiten die kwam helpen en mijn vrouw kon kijken, althans dat dacht ze na 2 dagen was het signaal weg. Ik gebeld met upc nee er was geen storing en ze konden de mediabox niet bereiken. Dus afspraak gemaakt met een monteur die ons zou komen helpen via upc. De volgende dag komt de monteur langs en gaat de boel nameten, die komt tot de ontdekking dat de KONIG antenneversterker te sterk is, dit is een versterker die gebruikt wordt in grote boerderijen met veel afstand waar wel tot 7 tv s op worden aangesloten geeft hij aan. Dit bevreemd mij want upc gaf aan dat ik dit gewoon kan gebruiken (staat ook bij KONIG zelf vermeld upc en ziggo geschikt retourgeschikt etc.) dus ik maak kosten voor een versterker, een hirshman kabel en f connectoren. Nu komt de monteur met de mededeling dat ik gewoon via upc een opsteekversterker moet aanschaffen. Het lijkt mij dat upc de klant wel tegemoet mag komen bij de installatie als ze dit al weten. UIteindelijk gaat de monteur weg, laat mij achter met een tv die niet werkt en met een restschuld van € 70,- spullen en een rekening van € 65,- monteurkosten terwijl ik nog geen stap verder ben. Dus ik ga upc bellen en leg mijn probleem uit, dat ik dus verkeerd voorgelicht ben door de medewerker die ik destijds gesproken heb. Hun enige antwoord is ja meneer u blijft zelf verantwoordelijk dit valt onder verkeerde bekabeling dus we kunnen u verder niet helpen. Ik vraag mij af wat mijn rechten zijn: dat ik mag betalen dat weet ik betaal ook een nummer waar je voor moet betalen en ze zetten je in de wacht om met een collega te overleggen etc etc. Maar waar liggen je rechten als consument, vroeger als de monteur kwam ging hij niet eerder weg dan dat de boel werkte en als je dan moet betalen ok dan is dat maar zo maar dit vind ik echt schandalig. Ik hoop dat er iemand is die mij hierbij kan bijstaan.

mvg w. overeem

een werkend systeem en monteurskosten vergoed

Alle klachten die gemeld zijn door cleosijja