Klacht: VERKEERD INFORMEREN WAARNA GEEN DEKKING

op 26 augustus 2016 over Voogd & Voogd in de categorie Verzekering

14 maanden geleden heb ik een scooter(750) gekocht waarna ik via Internet een scooter verzekering heb afgesloten. Gewoon via Google gezocht op scooter verzekering en één van de eerste aangeklikt. Zodoende kwam ik dus uit bij guis en partners. Ik heb online de verzekering afgesloten waarna ik dezelfde dag nog gebeld heb met guis en partners. Ik heb nadrukkelijk gevraagd of ik al verzekerd was en of ik ook goed verzekerd was. De dame aan de telefoon vertelde me dat ik goed was verzekerd en dat ik me geen zorgen hoefde te maken ik heb haar aangegeven dat ik voor alles verzekerd wil zijn en dat een premieverschil van een een paar tientjes geen probleem was. Ze bleef me geruststellen dat ik een goede verzekering heb en dat ik alleen maar een klasse 4 slot moest kopen. 2 maanden geleden is mijn verzekering ook nog eens ongevraagd automatisch verleng met een jaar waarbij ze de premie fors hebben opgehoogd. Nu is vorige week mijn scooter gestolen inclusief de klasse 4 kettingslot. Ik heb ze gebeld en dit doorgegeven en de dame aan de telefoon geeft me even snel door dat ik nergens voor verzekerd ben. Niet voor schade niet voor diefstal noem maar op. Ik vertel haar dat dit niet kan en ook niet de bedoeling was en dat haar kantoor me zelf heeft geadviseerd en begeleid bij de verzekering. Waarom hebben ze me überhaupt dan gevraagd om een klasse 4 slot?
Mevrouw zegt even kleinerend dat het maar om een scooter uit 2012 gaat en dat het niet zo\’n probleem is. Fijne tussenpersoon. Goed gekozen hoor voogd en voogd. Nu heb ik ze weer gebeld met de vraag of de schade van de scooter word vergoed als hij gevonden zou worden en nee hoor ook dat niet. Ze vermeld wel even lacherig dat ik ze wel moet bellen als de scooter word gevonden zodat ze me weer een verzekering kan aansmeren. In feite hebben ze me gewoon een wa verzekering aangesmeerd voor de premie van een All risk verzekering. Blijkt dat mijn buurman met exact dezelfde scooter (ook 2012) is verzekerd via de anwb voor een goedkopere premie en ook nog eens All risk. Nu heb ik guis en partners in de laatste 2 weken 3 x gemaild met de vraag over wanneer mijn restant premie word teruggestort maar daar reageren ze niet op. Blijkbaar hebben ze liever contact met je als je ze moet betalen en niet andersom. Ik begrijp nu dat ik langzamerhand kifid en daarna misschien wel afm moet inschakelen. Toch geef ik ze nog een laatste kans om het op te losse via klacht.nl

Inmiddels hebben ze me wel een email verstuurd met onnodige info. Ze hebben een prmierestitutie gedaan van niet eens de helft van wat ik heb betaald aan ze terwijl ik maar 4 mnden (slecht) verzekerd ben geweest. Mijn premie hebben ze verhoogd met 27% bij verlenging en ze hebben me misleidende Emails verstuurd met dat ze het zogenaamd hebben gecheckt bij andere verzekeraars en dat ik bij hun toch het voordeligst uit zou zijn. Absoluut niet waar dus. Ze werken als guis en partners zijnde alleen maar met voogd en voogd en hebben dus niets gecheckt. Dit hebben ze me nu dus ook in hun email vermeld. Guis en partners heeft zich 2x maal niet aan zijn zorgplicht gehouden. Bij afsluit van de verzekering en bij verlenging. Ze hebben me ook misleid. Door hun ben ik slecht verzekerd geweest en heb ik geen betaling gehad. Ze hebben meer dan een week op mijn meerdere Emails niet gereageerd en hebben me telefonisch brutaal aangesproken.

Wanneer ze mij op een normale manier aanspreken en reageren op mijn Emails. Ik wil na hun slecht advies toch wel op zn minst normaal gecompenseerd worden voor mijn schade of mijn betaalde premies terug.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Voogd & Voogd over deze klacht.

Bericht van Voogd & Voogd

4 maanden geleden - Geachte heer Gurbuz, Wij hebben uw klacht besproken met uw adviseur, Guis & Partners. Zij zullen contact met u opnemen om een oplossing voor uw klacht te zoeken. Met vriendelijke groet, Voogd & Voogd Verzekeringen

Alle klachten die gemeld zijn door Cemil Gurbuz