Klacht: VERKEERD INFORMEREN WAARNA GEEN DEKKING

op 05 september 2016 over Guis en partners in de categorie Verzekering

14 maanden geleden heb ik een scooter(750) gekocht waarna ik via Internet een scooter verzekering heb afgesloten. Gewoon via Google gezocht op scooter verzekering en één van de eerste aangeklikt. Zodoende kwam.ik dus uit bij guis en partners. Ik heb online de verzekering afgesloten waarna ik dezelfde dag nog gebeld heb met guis en partners. Ik heb nadrukkelijk gevraagd of ik al verzekerd was en of ik ook goed verzekerd was. De dame aan de telefoon vertelde me dat ik goed was verzekerd en dat ik me geen zorgen hoefde te maken ik heb haar aangegeven dat ik voor alles verzekerd wil zijn en dat een premieverschil van een een paar tientjes geen probleem was. Ze bleef me geruststellen dat ik een goede verzekering heb en dat ik alleen maar een klasse 4 slot moest kopen. 2 maanden geleden is mijn verzekering ook nog eens ongevraagd automatisch verleng met een jaar waarbij ze de premie fors hebben opgehoogd. Nu is vorige week mijn scooter gestolen inclusief de klasse 4 kettingslot. Ik heb ze gebeld en dit doorgegeven en de dame aan de telefoon geeft me even snel door dat ik nergens voor verzekerd ben. Niet voor schade niet voor diefstal noem maar op. Ik vertel haar dat dit niet kan en ook niet de bedoeling was en dat haar kantoor me zelf heeft geadviseerd en begeleid bij de verzekering. Waarom hebben ze me überhaupt dan gevraagd om een klasse 4 slot?
Mevrouw zegt even kleinerend dat het maar om een scooter uit 2012 gaat en dat het niet zo’n probleem is. Fijne tussenpersoon. Goed gekozen hoor voogd en voogd. Nu h3b ik ze weer gebeld met de vraag of de schade van de scooter word vergoed als hij gevonden zou worden en nee hoor ook dat niet. Ze vermeld wel even lacherig dat ik E wel.moet bellen als de scooter word gevonden zodat ze me weer een verzekering kan aansmeren. In feite hebben ze me gewoon een wa verzekering aangesmeerd voor de premie van een All risk verzekering. Blijkt dat mijn buurman met exact dezelfde scooter (ook 2012) is verzekerd via de anwb voor een goedkopere premie en ook nog eens All risk. Nu heb ik guis en partners in de laatste 2 weken 3 x gemaild met de vraag over wanneer mijn restant premie word teruggestort maar daar reageren ze niet op. Blijkbaar hebben ze liever contact met je als je ze moet betalen en niet andersom. Ik begrijp nu dat ik langzamerhand kifid en daarna misschien wel afm moet inschakelen. Toch geef ik ze nog een laatste kans om het op te losse via klacht.nl

Wanneer mijn scooter word vergoed. En anders wil ik mijn premie van beide jaren terug.

Alle klachten die gemeld zijn door Cemil Gurbuz