Klacht: Verkeerd bezorgt pakket

op 11 mei 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Als ik mijn pakket volg via de website is er is een pakket bezorgt bij het dichtstbijzijnde pakketpunt, dit is ook het juiste pakketpunt. Ik heb daar mijn pakket proberen op te halen, maar mijn pakket blijkt daar niet te zijn bezorg, ook volgens DHL. Er lijkt een vergissing gemaakt: via de mail heb ik een ander adres gekregen, 2 km van het eerdere gecommuniceerde pakketpunt. DHL weigert zelf zijn afleverfout te corrigeren en ik ben niet in de gelegenheid daar mijn pakket op te halen. Merkwaardig genoeg zijn zij van mening dat ik het via de verzender moet oplossen, ook al heeft hij niets met hun vergissing te maken.

Als ik het pakket ontvang op het adres wat is aangegeven op de website.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 11 mei 2017 om 14:49 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Op het moment dat een pakket niet geleverd kan worden bij de gekozen parcelshop gaat deze naar de dichtstbijzijnde parcelshop in de buurt van de door u gekozen parcelshop. Helaas is het via de verzendwijze waar de afzender van uw pakket voor heeft gekozen niet mogelijk om uw pakket te herlabellen en naar een ander afleveradres te sturen.Het pakket is volgens onze voorwaarden bij de eerstvolgende parcelshop afgeleverd. Het pakket blijft hier 7 dagen liggen voor afhaling. Indien het niet binnen 7 dagen is afgehaald wordt het pakket retour afzender gestuurd.

Excuses voor het ongemak dat u ervaart.

Miranda
DHL Parcel Webcare

Heeft op 11 mei 2017 om 16:08 geantwoord

Waar het pakket is afgeleverd is helemaal niet het dichtstbijzijnde pakketpunt. Met de track & trace code krijg ik wel het juiste adres, het dichtstbijzijnde pakketpunt op de Nieuwe Binnenweg. Hier heb ik ook geprobeerd het pakket af te halen, maar hier blijkt hij niet te liggen. De informatie op de jullie webpagina is dus onjuist, en via de mail hebben jullie het over een afwijkend pakketpunt, 2 km daar vandaan. Op de screenshot staat het juiste adres.

Alle klachten die gemeld zijn door mrtnschrpn