Klacht: verkeerd bezorgde post/terug gestuurde post

op 22 mei 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Sinds het bedrijfspand naast ons bewoond word door ca 120 mensen gaat de post erg vaak fout. Ik woon bijvoorbeeld op nr 11 in het flatje er naast en zij hebben huisnr’s 1.1 en 1.11 en ga zo maar door tot 1.60.Nu word de post vaak verkeerd bezorgt en ik heb daar meerdere keren een klacht over in gediend. PostNL vind dat wij dat als buren moeten regelen maar de buren hebben zelfs wel een post gewoon weggegooid en ik heb er meerdere keren wat van gezegd en het helpt gewoon niet. Nu had ik een pakketje dat ik verwachte: heb alle buren op de hoogte gebracht en na 5 dagen had ik nog niets. PostNL gebeld en die kwam met “het pakketje is zoek” “het pakketje komt morgen aan” “het pakketje komt vandaag” en vandaag kom ik er achter dat het pakketje TERUG is gestuurd omdat “onvolledig adres” ik heb alles 3x na gechecked en het is onzin dat mijn adres niet klopt. Waarschijnlijk denkt de postpode omdat er geen punt tussen staat dat het niet klopt maar ik woon gewoon op nr 11. Ik kom bij postNL nergens..ze willen niet luisteren of het is hun probleem niet. Nu moet ik de afzender dubbel verzending betalen omdat de verzending geen moeite wil doen om een klacht bij postNL in te dienen en ik kan het niet want ik heb niet aan postNL betaald voor de dienst.

Ik wil dat postbodes beter worden geïnformeerd. Mijn geld terug zal een wonder zijn waar ik maar niet op hoop.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

4 jaren geleden - Geachte mevrouw Gessel, Hartelijk dank voor uw bericht. Ik begrijp hieruit dat uw zendingen vaak bij het naaste gebouw worden geleverd die vergelijkbare huisnummers hebben. Nu is er een zending retour gestuurd omdat het adres niet volledige zou zijn. Dit is natuurlijk zeer vervelend en ik wil u namens PostNL mijn excuses hiervoor aanbieden. Graag wil ik het een en ander voor u nakijken. Kunt u hiervoor de 3S code geven van het pakketje geven dat retour is gegaan? In afwachting van uw reactie. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Amber11

4 jaren geleden - Bedankt voor de reactie. Het gaat om code: 3SOPKZ8668593 . Hierover heb ik al meerdere dingen gehoord zoals ik al beschreef. Ik ben benieuwd naar uw reactie. Groet Amber

Heeft op 22 mei 2017 om 12:04 geantwoord

Geachte mevrouw van Gessel,

Hartelijk dank voor uw reactie en voor het meesturen van de track&trace code. Ik heb de status van uw zending bekeken en zie als laatste melding inderdaad staan dat het pakket retour zou zijn gestuurd naar de afzender. Wanneer een pakket retour wordt gestuurd, zal de reden van retour op het pakket zelf worden aangegeven. Ik adviseer u dan ook om hierover contact op te nemen met de afzender van het pakket zodat hij/zij de reden van retour kan controleren en het pakket eventueel opnieuw naar u kan verzenden. Mocht de verzender aangeven het pakket niet retour te hebben ontvangen kan hij/zij contact met ons opnemen om een onderzoek in te stellen. Nogmaals mijn excuses voor alle overlast die u hiervan heeft ondervonden. Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.

Heeft op 29 mei 2017 om 18:45 geantwoord

Ik heb de postbode gesproken en die heeft mijn pakketje nooit in handen gehad. Volgens haar is het dus nooit de sorteerruimte uit geweest!!! en jullie mij maar vertellen tot 3x aan toe dat het die dag toch echt met de postbode mee gaat. 3 dagen! en de postbode had niets! Dus ik wil mijn geld terug! Het is terug gestuurd naar de verzender onder het mom van \"verkeerd adres\" dit is niet waar! Aangezien het een uitgeprint label was via postnl en dat werkt alleen met het juiste adres..die er dus ook opstond! Jullie fout! dus ik wil mijn verzending terug!! Deze klacht is niet opgelost! Leuk dat postnl dat aangeeft maar hier ben ik het niet mee eens. Ook het aangeven dat op verzoek van de verzender een onderzoek ingesteld kan worden is NIET WAAR! telefonisch word gewoon gezegt dat een onder zoek niet kan tenzij je verzekerd bent. Het hele track and trace is dus niet om je post te traceren!

Alle klachten die gemeld zijn door Amber11