Klacht: Verkeerd bezorgd

op 31 augustus 2018 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Bij thuiskomst lag er een pakket voor de voordeur. Het adres wat er op vermeld staat, is 3 km verderop. Het is dus niet voor ons bedoeld.
Vanochtend DHL gebeld waarbij zij vroegen of ik wilde dat de eigenaar het pakket kwam halen of dat DHL het op zou halen. Ik heb daarbij duidelijk aangegeven dat ik wilde dat DHL het pakket zou ophalen, zij zouden mij dan vervolgens gaan bellen. Echter ben ik nu gebeld door de eigenaar van het pakketje. Blijkbaar heeft DHL mijn gegevens, waaronder mijn telefoonnummer doorgegeven aan de eigenaar. Iets wat ik absoluut niet op prijs stel, gezien mijn recht op privacy van persoonsgegevens.

Het is al gebeurd.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

3 maanden geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw bericht. U geeft aan dat er een pakket verkeerd bij u bezorgd is en vervolgens uw gegevens zonder toestemming zijn doorgegeven aan de geadresseerde van het pakket. Dat is natuurlijk absoluut niet de bedoeling en hier wil ik u dan ook uw excuses voor aanbieden. Ik wil uw klacht graag doorsturen naar de juiste afdeling, heeft u wellicht nog gegevens van het pakket of een casenummer ontvangen? Dan ik ervoor zorgen dat de juiste persoon hier op aangesproken wordt. Alvast bedankt voor de aanvullende informatie. Met vriendelijke groet, Janneke DHL Parcel Webcare

DHL

Heeft op 31 augustus 2018 om 11:39 geantwoord

Beste mevrouw Zwagerman,

Mijn excuses dat het pakket niet is afgehaald door onze bezorger, zoals u dat had aangegeven. Mocht u ons nog op de hoogte kunnen stellen van het casenummer of informatie over het pakket, dan gaan wij na waarom het niet door ons is afgehaald, maar direct door de geadresseerde.

Wendy
DHL Parcel Webcare