Klacht: Verkeerd bezorgd

op 06 oktober 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Wonende Zonegge 17 06 ontving ik gisteren daar ook post voor de huisnummers 07 en 08 en vandaag voor de huisnummers 10 en 11.

Misschien wel makkelijk voor de bezorger, maar hoogst irritant voor mij.

Wanneer de bezorger zijn werk goed doet. Mogelijk kan de bezorger een cursus begrijpend lezen gaan volgen of misschien volstaat een leesbril al.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 maand geleden - Geachte heer Linders, Hartelijk bedankt voor uw melding. Ik vind het kwalijk om te vernemen dat u meerdere poststukken bestemd voor andere huisnummers heeft ontvangen. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is. PostNL is echter niet meer de enige bezorgdienst in Nederland. Kunt u aangeven of deze enveloppen waren voorzien van een oranje streepjescode of PostNL Port betaald melding? Ik zie uw bericht graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht AJML

1 maand geleden - Beide keren betrof het Postmedewerkers. De man die de post voor 07 en 08 bij mij in de brievenbus deed heb ik gesproken en hij heeft zijn excuses aangeboden. Hij was echter op woensdag vrij en heeft dus niet de post voor 10 en 11 verkeerd bezorgd. De post voor 10 en 11 betrof o.m. het weekblad Privé, klant van PostNL. Ter verontschuldiging voor de bode, ook toen ik bijna 60 jaar geleden mijn echtgenote bij de PTT weghaalde gebeurde dit en behandelde zij deze klachten. Geen nieuws dus onder de zon, maar vervelend blijft het.

Heeft op 06 oktober 2017 om 11:58 geantwoord

Geachte heer Linders,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik ben blij dat de postbode van 26 september zijn excuses aan heeft geboden. Fijn dat u de bezorger zelf aan heeft gesproken.

Door de klacht te registreren, zal ik ervoor zorgen dat de andere postbode ook zal worden aangesproken. U ontvangt hier zelf geen reactie op, maar u mag ervan uitgaan dat dit serieus wordt opgepakt. U mag er daarom ook vanuit gaan dat de post niet opnieuw verkeerd bezorgd zal worden. Mijn excuses voor het ongemak.

Ik heb het vriendelijke verzoek om de post die verkeerd was bezorgd bij uw buren te brengen of op de post te doen bij de oranje brievenbus, zodat de geadresseerden geen post missen. Wellicht heeft u hier in de tussentijd al voor gezorgd. Indien dat het geval is, wil ik u hiervoor bedanken.

Ik wil u bedanken voor uw melding, omdat we op deze manier onze dienstverlening kunnen verbeteren. Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Alle klachten die gemeld zijn door AJML