Klacht: Verjaardagskaart niet aangekomen

op 02 oktober 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op dinsdag 19 september heb ik een kaart met inhoud in een postzak bij het postkantoortje op het Oldebarneveldplein in Dordrecht gedaan. Deze was bestemd voor Sam den Braber, Merwedepad te Rozenburg. Tot nu toe is deze nog niet op de bestemming aangekomen. Aangezien hij 20 september jarig was, ging ik er vanuit dat deze op tijd zou worden bezorgd. Nou nirt dus.

Tot nu toe niet natuurlijk.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

2 maanden geleden - Geachte heer Van Heck, Uit uw bericht begrijp ik dat de verstuurde kaart nog steeds niet is bezorgd. Mijn excuses hiervoor. Graag reageer ik op uw bericht. Ik wil graag een klacht voor u indienen om na te gaan of dit vaker voorkomt in dit postcodegebied. Ter registratie hiervan heb ik nog een aantal vragen. Kunt u aangeven of de brief vandaag of morgen nog is bezorgd? Wat heeft u precies verzonden? Kunt u mij de postcode en het huisnummer van de geadresseerde sturen? Ik ontvang graag uw reactie. Met vriendelijke groet, PostNL

2 maanden geleden - Merwepad 15 3181 EK Rozenburg

Bericht van PostNL

2 maanden geleden - Geachte heer Van Heck, Vriendelijk dank voor uw reactie. Hieruit begrijp ik dat de brief nog steeds niet is bezorgd? Wat was precies de inhoud van de brief? Dit is voor ons belangrijk om vast te stellen of navraag eventueel nog mogelijk is. Verder geeft u aan de brief in een postzak te hebben gedaan. Lag deze op het postkantoor zelf en werd er aangegeven dat brieven daar gepost konden worden? Ik hoor graag van u. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Giannini

2 maanden geleden - Het is een verjaardagskaart met daarin € 20,- als cadeautje voor mijn neefje Sam den Braber. De kaart heb ik in een postzak in de winkel van de Primera aan het Van Oldenbarneveltplein te Dordrecht gedaan. Oo de oranje postzak zat een oranje bordje met daarop de tijden van ledigen en dat is elke dag om 17.00 uur.

Bericht van PostNL

2 maanden geleden - Geachte heer Van Heck, Hartelijk dank voor uw reactie. Als laatste wil ik graag nog weten of uw neefje de verjaardagskaart nog heeft ontvangen. Zo ja, op welke datum? Het spijt me om u te moeten vertellen dat wanneer de brief niet is aangekomen navraag niet mogelijk is. Er worden iedere dag duizenden berichten verstuurd en de brief en inhoud is niet herkenbaar genoeg om hiervoor navraag te laten doen. Excuses hiervoor Ik raad u aan om uw brief de volgende keer met verzekerservice te versturen. Een brief met Verzekerservice is geschikt voor het veilig verzenden van belangrijke documenten met juridische zekerheid. Uw zending is dan tot € 500,- verzekerd in geval van schade of verlies. Voor het verzenden van geld is een Sealbag vereist. De Sealbag kost € 2,05. Uw brief wordt dan geregistreerd, de ontvanger moet tekenen voor ontvangst. U kunt de status volgen en de handtekening bekijken op www.postnl.nl nl. Ik ontvang graag uw reactie. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Giannini

2 maanden geleden - De kaart is niet aangekomen op de plaats van bestemming. Ik begrijp dat er geen navraag mogelijk is. Slechte zaak hoor PostNL. Jullie kunnen toch traceren waar de kaart gebleven is. Jammer.

Heeft op 02 oktober 2017 om 13:52 geantwoord

Geachte heer van Heck,

Hartelijk dank voor uw reactie. Uw klacht heb ik doorgegeven aan de leidinggevende van de bezorgafdeling. De leidinggevende zal dit verder oppakken en betrokken medewerkers binnen vijf werkdagen aanspreken op de gemaakte fouten om herhaling te voorkomen en de bezorging te verbeteren. Omdat er van briefpost geen administratie wordt bijgehouden kan ik tot mijn spijt niet achterhalen wat er precies is gebeurd. Ik ga er vanuit dat de bezorging weer op het niveau zal komen wat u van ons mag verwachten. Nogmaals mijn excuses voor alle overlast.

Alle klachten die gemeld zijn door Giannini