Klacht: Vergoeding bij vermissing vrijwel nihil

op 03 augustus 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb een pakket opgestuurd met een waarde van de inhoud van 350 euro. DHL maakt het zoek en vergoed een paar euro per kilo, dus bijna niets. Ze zeggen dat ik het maar moest verzekeren.Maar mij was niet bekend dat hun eigen fout met deze vrijwel zinloze vergoeding goedgemaakt zou worden.
Dit is feitelijk bedrog.

gewoon vergoeden wat je door eigen schuld aan schade veroorzaakt hebt.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

2 maanden geleden - Goedemiddag, Bedankt voor het melden van uw klacht. Graag verneem ik van u om welke zending het gaat en of u hiervoor een claimnummer of casenummer voor heeft gekregen. Dan ga ik kijken wat ik voor u kan doen. Hartelijke groet, Tom Webcare DHL Parcel

Reactie van de melder van de klacht Dr. P.J. van Meel

2 maanden geleden - Deze refund ontving ik na een schade van 350 euro. 10 april 2017 Bedrag + € 40,46 Rekeningnummer NL79 ABNA 0484 5975 58 Status Uitgevoerd Rekeningnummer begunstigde DE82 7001 1110 0250 2501 50 Naam rekeninghouder PPRO Financial Ltd Details SEPA Overboeking IBAN: DE82700111100250250150 BIC: DEKTDE7G Naam: PPRO Financial Ltd Omschrijving: Refund Kenmerk: 2XGQQ8Z

DHL

Heeft op 03 augustus 2017 om 14:21 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Spijtig om te horen dat er een probleem met uw zending is ontstaan en dat deze niet geleverd kon worden. In onze algemene voorwaarden staat beschreven dat op het moment dat u uw zending niet verzekerd verstuurd u recht heeft op een vergoeding op basis van de kiloprijs. Indien uw zending een hogere waarde heeft kunt u voor 1.50 uw zending verzekeren. U heeft dan in geval van schade of verlies recht op een vergoeding van de volledig waarde.

Excuses dat wij u niet verder van dienst kunnen zijn.

Miranda
DHL Parcel webcare

Heeft op 03 augustus 2017 om 15:07 geantwoord

Dit is een belachelijke herhaling van een antwoord dat ik al eerder heb gehad.
DHL krijgt een pakket aangeboden om af te leveren, ze maken het kwijt en betalen de schade niet.
Dat ze deze handelwijze hebben maken ze pas goed duidelijk als het verlies geleden is.
Dit is ronduit de kluit belazeren en een groot bedrijf onwaardig.
Maak dan vooraf HEEL DUIDELIJK dat DHL de schade feitelijk niet vergoed en dus naar eigen dunken spullen kwijt kan maken.
Mijn verlies was 350 euro en de uitkering een paar tientjes.
Ik denk dat ik de publiciteit maar eens moet gaan zoeken.
Dr.P.J. van Meel

Alle klachten die gemeld zijn door Dr. P.J. van Meel