Klacht: Vergeten in te checken is iets anders dan pas vergeten?

op 16 november 2011 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Afgelopen maandag zat ik weer eens in de trein van Sneek naar Leeuwarden. De conducteur kwam langs en ik laat netjes mijn Studenten OV Chipkaart zien (vervolg: OV). Hij vertelde mij dat ik een bekeuring kreeg omdat ik niet ingechecked had! Dit heb ik nog nooit gedaan en nog nooit problemen gehad, volstrekt belachelijk. Dezelfde dag heb ik de klantenservice gebeld en die wisten mij te vertellen dat sinds de officiele ingang van de chipkaart (ook voor niet-studenten), de studenten verplicht in en uit moeten checken.. Dit is slechts gecommuniceerd via de studenten ov chipkaart website (alsof meer dan 10% van de studenten die raadpleegt)???!!! Vooropgesteld had dit natuurlijk veel beter gecommuniceerd moeten worden!!! Op wat voor manier dan ook (brief/omroepen op station).
Maar nu komt het: volgens de klantenservice hoefde ik de boete niet te betalen als ik naar de arrivastore te Leeuwarden/Groningen ging met mijn OV. Vandaag ben ik daar geweest en daar wordt mij keihard verteld dat ik mijn geld niet terugkrijg!?!?! Ik had mijn geld wel teruggekregen als ik mijn OV studentenkaart vergeten was!!!! BELACHELIJK VOOR WOORDEN. De volgende keer kan ik dus beter tegen de conducteur zeggen dat ik mijn pas vergeten ben ipv niet ingechecked heb. ARRIVA maakt zich hiermee volstrekt belachelijk natuurlijk!

- Vergoeding van boete en treinticket.
- Excuses
- Betere communicatie naar overige studenten

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 15 juli 2015 om 12:55 geantwoord

We hebben de klacht intern opgepakt. Excuses voor het ongemak.

Alle klachten die gemeld zijn door WijPro