Klacht: Verdwijnen van pakketjes

op 26 mei 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Voor de zoveelste keer in een paar jaar tijd is er wèèr een pakketje wat wij bij een postagentschap hebben aangeleverd voor verzending niet aangekomen bij geadresseerde, maar \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\”zoekgeraakt\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\”! Ditmaal een pakketje verzonden door mijn zoon. Het is een standaard verzending met track en trace code (barcode), hierover uiteraard klacht over ingediend bij PostNL.
Vergeefse moeite natuurlijk want na een paar dagen krijg je het standaard antwoord terug met de excuses en het verhaal dat je het anders maar \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\”verzekerd/aangetekend\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\” moet versturen (nog duurder!).

Ik ben pas echt tevreden als PostNL zijn werk is goed gaat doen!
Zijn klanten serieus neemt en dit tot op de bodem toe gaat uitzoeken.
Zij kunnen nagaan welke werknemer het ophaalt bij een bepaald postagentschap, naar welk sorteercentrum het gaat, wie er daar aanwezig zijn bij aankomst van de pakketten, en wie het daarna verstuurt/bezorgt.
Dit heeft niets meer te maken met \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"zoekraken\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" van pakketten maar is in mijn ogen pure diefstal!! Hoe kan een pakket zoekraken als het vanaf het postagentschap direct in handen komt van een werknemer van PostNL??? En als je in de PostNL-app het bewijs hebt dat de zending ontvangen is door PostNL???

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

6 maanden geleden - Geachte mevrouw Cornet, Erg spijtig te moeten vernemen dat uw zending na onderzoek zoek blijkt te zijn. Ik snap dat dit enorm vervelend voor u moet zijn en wil u dan ook namens PostNL mijn excuses aanbieden. Ik wil graag voor u nagaan wat hierover in mijn systeem staat. Graag ontvang ik de code van de betreffende zending zodat ik u hier verder over kan informeren. In afwachting van uw reactie. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Irma Cornet

6 maanden geleden - Geachte PostNL, Het gaat om een pakketje met barcode 3SKABA235325764, bestemd voor een adres in Monster en verzonden door mijn zoon (A. De M.)

Bericht van PostNL

6 maanden geleden - Geachte mevrouw Cornet, Inmiddels heb ik een blik kunnen werpen op het naar uw pakket verrichte onderzoek. Wat ik hieruit mede heb begrepen is dat u zakelijke klant bij ons bent. Klopt dit? Ik hoor graag van u. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Irma Cornet

6 maanden geleden - Jazeker ik ben een zakelijke klant, maar ik begrijp niet zo goed wat dit te maken heeft met het onderzoek naar mijn klacht. Groet Irma Cornet

Heeft op 26 mei 2017 om 14:27 geantwoord

Geachte mevrouw Cornet,

Dank u wel voor uw reactie.

Dit heeft er mee te maken dat u op het moment in contact staat met de klantenservice voor consumenten. Hoezeer ik u dus ook had willen helpen, dit kan ik bij de afhandeling van uw onderzoek(en) niet. Graag verwijs ik u dan ook door naar onze zakelijke klantenservice. Zij zijn te bereiken via https://www.postnl.nl/klantenservice/#/Zakelijk.

Ik ga ervan uit u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Irma Cornet