Klacht: verdwijnen brievenbussen Nieuwe Gagels en Oostercluft te Steenwijk

op 19 september 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Dit betreft een opmerking over het verdwijnen van de brievenbus aan de Stuwwal en de Oostercluft te Steenwijk. Er blijft nu 1 brievenbus aan de Zende over en die is dan niet erg centraal gelocaliseerd. Er is maar 1 uitgang bij deze twee wijken (Nieuwe Gagels I en II) en maar een heel klein deel van de bewoners van beide wijken komt langs deze ene brievenbus. Het zou logischer zijn deze dan te verplaatsen naar bijvoorbeeld langs de Middenweg bijvoorbeeld bij de splitsing naar de straat de Nieuwe Gagels, bij de scholen of bij het sportcomplex Musculus. Daar komt iedereen, die uit de betreffende wijken uitgaat, langs. Bovendien is het nu in die beide wijken wel een erg witte vlek wat betreft het aantal brievenbussen. Er worden daar nu 2 van de 3 brievenbussen verwijderd. Dan staan er op Het Schar (winkelcentrum, op zich wel een logische plek) en de Westercluft (bij bejaardencentrum) weer 2 brievenbussen vrij dicht bij elkaar. Ik kan begrijpen dat post.nl een brievenbus bij een bejaardencentrum handhaaft, maar daarentegen verdwijnt de brievenbus bij het verpleeghuis Zonnekamp (Oyershoeve) dan weer wel, dus die logica gaat ook niet op. Ik hoop dat u de locaties van de brievenbussen nog eens nader wilt bekijken.

Verplaatsen van de enige overgebleven brievenbus aan de Zende naar een meer centrale plaats bijvoorbeeld langs de Middenweg, bij de scholen of bij de parkeerplaats bij de sportvelden aan de Nieuwe Gagels

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 19 september 2017 om 10:32 geantwoord

Geachte heer/mevrouw Habing,

Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp dat het een teleurstelling is dat er verschillende brievenbussen in uw regio verdwijnen. Ik wil hier dan ook graag mijn excuses voor aanbieden.

Omdat het aantal verstuurde brieven daalt en onze bezorgers steeds vaker brievenbussen tegenkomen waar nauwelijks of niets meer in zit, zijn deze brievenbussen verwijderd of verplaatst. Door deze aanpak kan PostNL efficiënter werken en tegelijkertijd kosten besparen waardoor de postbezorging ook in de toekomst betaalbaar blijft.

Bij het verwijderen en verplaatsen van de brievenbussen wordt rekening gehouden met de afstandseis, zodat u in uw omgeving post via de oranje brievenbus kunt blijven versturen. Zo te zien is de dichtstbijzijnde brievenbus voor uw adres gevestigd aan De Zende 1. Volgens mijn informatie zal de brievenbus aan de Oyershoeve ook blijven staan.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice via http://www.postnl.nl/klantenservice/

Heeft op 19 september 2017 om 13:23 geantwoord

Ik heb er geen probleem mee dat er brievenbussen verdwijnen (is natuurlijk ook wel jammer, maar dat is niet anders), maar dat de enig overblijvende brievenbus aan de Zende 1 niet echt centraal gelegen is nu twee van de drie brievenbussen daar verdwijnen. Het is niet een logische plaats, aangezien de wijk maar 1 uitgang heeft en maar een heel klein deel van de wijk daar langs komt als ze de wijk uitgaan. Beter zou zijn die brievenbus dan te verplaatsen meer naar voren in de wijk, bijvoorbeeld aan de Middenweg ter hoogte van de straat de Nieuwe Gagels (daar komt iedereen langs die de wijk uitrijdt) of bij sportpark De Nieuwe Gagels (een eindje verderop).

Alle klachten die gemeld zijn door CJDY