Klacht: verdwijnen brievenbus

op 21 maart 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

graag zou ik u willen vragen om de beslissing te herzien, na mijn inziens zou de brievenbus op de stadsedijk 119 beter kunnen verdwijnen,anders zal zeker dit de volgende zijn en dan hebben we nog minder brievenussen.
Helwijk is een wijk waar meer gebruik wordt gemaakt naar mijn inziens.

als de brievenbus blijft

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

3 maanden geleden - Geachte heer Gerritsen, In uw bericht geeft u aan dat u liever niet heeft dat een bepaalde brievenbus verdwijnt en dat u dit liever ten koste ziet gaan van een andere brievenbus. Ik kan mij voorstellen dat u zich hierover hard maakt. Echter zie ik uw klacht als een opzich zelf staand bericht en hierdoor weet ik niet exact welke brievenbus u graag als behouden ziet. Dit verneem ik dan ook graag van u in een reactie. In afwachting van uw antwoord verblijf ik. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

3 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw Gerritsen, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben we aanvullende informatie van u nodig. We hebben u daarom een e-mail gestuurd maar hebben tot op heden nog geen reactie van u ontvangen. Om u zo goed mogelijk verder te kunnen helpen ontvangen we graag de gevraagde informatie van u. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht HennyG

3 maanden geleden - Hallo, De brievenbus staat op bernardplein hoek prinseschristinastaat in Helwijk gemeente Moerdijk. Deze wijk heeft wel een brievenbus nodig en zoals beschreven de andere op de stadsedijk 119 zou een betere oplossing zijn om te verwijderen. M.v.g. H.gerritsen. Kon Emmastraat 2 Helwijk gemeente Moerdijk. Hallo, De brievenbus staat op bernardplein hoek prinseschristinastaat in Helwijk gemeente Moerdijk. Deze wijk heeft wel een brievenbus nodig en zoals beschreven de andere op de stadsedijk 119 zou een betere oplossing zijn om te verwijderen. M.v.g. H.gerritsen. Kon Emmastraat 2 Helwijk gemeente Moerdijk.

Heeft op 21 maart 2017 om 09:30 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Gerritsen,

Hartelijk dan voor uw reactie. Hieruit begrijp ik dat u de brievenbus op de hoek van het Bernhardplein en de Pr. Christinastraat het liefst behouden ziet, omdat volgens u veel mensen gebruik maakten van deze brievenbus.

Inmiddels heb ik het nodige onderzoek gedaan en ben ik tot de conculusie gekomen dat de brievenbus volgens procedure is verwijderd. Voor woonkernen met minder dan 5000 inwoners geldt namelijk dat er een brievenbus binnen 2,5 km dient te staan. Op dit moment zijn dit voor u nog 3 brievenbussen, namelijk die aan de Stadsedijk, de Boudewijn Drenkwaartlaan en de Voorstraat. Op het moment dat de brievenbus aan de Stadsedijk verwijderd zou zijn zouden de afstanden tussen de verschillende brievenbussen bij u in de regio groter zijn geweest dan ze op dit moment zijn.

Wel heb ik voor u een verzoek ingediend tot terugplaatsing van de brievenbus die u het liefst behouden ziet. U zult hier verder geen reactie meer op ontvangen, maar op deze wijze weten wij als PostNL in ieder geval van de zorgen van de mensen in de regio. Wie weet zal uw klacht in de toekomst worden gebruikt voor verdere besluitvorming ten opzichte van brievenbussen. Daarom wil ik u ook hartelijk danken voor het melden.

Ik ga ervan uit u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door HennyG