Klacht: verdwenen pakket

op 07 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb een aangetekend pakket met verzekerde waarde van €5000 verzonden naar Portugal. Online is de track&tracecode ivm een storing momenteel niet te volgen. Navraag bij serviceteam4 levert ook geen enkel resultaat op zodat zij nu een onderzoek instellen. 9 van de 10 keer komt er geen positief resultaat uit dat onderzoek. Dat houdt dus in dat er dieven bij postnll werkzaam zijn want een pakket van 30x30x20cm dichtgeplakt met 5 verschillende kleuren plakband verdwijnt immers niet vanzelf. Het meest ergerlijke is nog dat ik alleen de inkoopwaarde vergoed krijg. Ik zou graag willen weten of ik aangifte van diefstal kan doen bij de politie.

Als het pakket afgeleverd wordt.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

6 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw Pafort, Bedankt voor uw bericht op deze pagina. Ik vind het spijtig om te vernemen dat u nog niet meer informatie over uw pakket heeft. Graag reageer ik op uw bericht. Is uw pakket in de tussentijd al bij de geadresseerde in Portugal bezorgd? Zo niet, zou u dan de 3S-code van het betreffende pakket mee willen sturen als reactie op dit bericht? Aan de hand van die informatie kijk ik graag met u mee. Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht jossmila

6 maanden geleden - Dank voor uw bericht, de code is: 3SKAVZ2438140 De laatste mutatie op de website www.internationalparceltracking.com is van 05-12 ik heb vandaag gesproken met Yousef van serviceteam 4 en ik heb schriftelijk contact met Mw. Haagsma. Yousef vertelde dat het pakket nog in een sorteercentrum staat ivm grote drukte...Intussen zijn wel ander pakketten naar o.a. Italië, Spanje en Frankrijk gewoon op tijd aangekomen. Ik vind het raar dat het zolang duurt en zeker omdat het een verzekerd pakket is met €5000 waarde en mede omdat het al vanaf 15-11 onderweg is.... Ik hoop dat u mij meer kunt vertellen. Vort. Joss Pafort

Heeft op 21 december 2017 om 11:57 geantwoord

Geachte mevrouw Pafort,

Hartelijk dank voor uw reactie en de aanvullende informatie. Aan de hand van de door u meegestuurde gegevens heb ik gezien dat er inderdaad al een onderzoek was opgestart. Ik zie dat het betreffende pakket inmiddels is afgeleverd bij de geadresseerde. Mocht u toch nog vragen hebben raad ik u aan contact op te nemen met de behandelaar van het onderzoek. Mijn excuses voor de vertraging en overlast.

Alle klachten die gemeld zijn door jossmila