Klacht: Verduisteren van onze eigendommen

op 02 oktober 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Beste heer/ mevrouw 26-9-17

Wij zijn al jaren trouwe klant van de bezorgdienst van post.nl. We hebben een nieuwe pakketbezorger en deze wil het pakketje niet naar 4 hoog brengen, terwijl dit wel zou moeten. ( dit zijn we na gaan vragen aan post.nl)
Nu is het zelfs zo erg, dat deze man ons pakketje niet meer af wil geven, dus krijgen wij steeds briefjes in de brievenbus dat wij niet thuis zijn en na 3 dagen ligt er een briefje in dat we het pakketje op kunnen halen bij een afhaalpunt.
Naar meerdere keren gebeld te hebben doet post.nl er weinig tot niks aan, dus vraag ik me af: Is dit een normale gang van zaken bij jullie?
Echter zijn wij niet van plan om steeds een pakketje “veel later dan hij hoort aangeboden te worden” op te halen bij een afhaalpunt, dus hoop ik dat jullie hier eindelijk eens wat aan doen.
Op 25-9-2017 ging ik naar beneden toen ik jullie bezorger zag, om mijn pakket op te halen die hij bij zich zou hebben.( 2 dagen eerder had ik weer een briefje in mijn brievenbus van hem en zag hem beneden staan) Toen ik naar mijn pakket vroeg, wat een verjaardagscadeau was, vertelde hij dat deze in zijn bus lag maar dat hij hem niet van plan was om deze af te geven, deze ging ik maar een paar dagen later op een afhaalpunt ophalen.
Wij zijn van plan om aangifte van deze man te doen wegens verduistering, want iets waarvoor ik heb betaald en een ander persoon in bezit heeft, zonder dat deze man MIJN EIGENDOM af wil geven, lijkt iets dat normaal niet zou mogen. ( of alleen bij post.nl want die doen hier naar meerdere telefonisch contact niks aan)
Graag willen wij de naam van jullie pakketbezorger en uiteraard willen wij de pakketkosten van de pakketten die wij vanaf 20-9-2017 hebben besteld terug gestort zien krijgen aangezien de bezorger niet bij ons bezorgt. ( hiervoor hebben wij betaald en aangezien hij deze service niet verleend verwachten wij ook vanaf bovenstaande datum de pakketkosten van elk pakket terug)
Met deze brief hoop ik eindelijk dat het probleem met jullie bezorger opgelost wordt en wij, net als een ander, gewoon onze pakketten aan de deur wordt afgeleverd.

Als deze man niet meer in onze wijk komt, ontslagen of een andere functie/ wijk is mij om het even.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 02 oktober 2017 om 17:31 geantwoord

Geachte heer Van Aalten,

Dank u wel voor uw bericht op deze website. Ik begrijp dat de bezorger eerst niet boven wilde komen en later helemaal niet meer bij u wilde bezorgen.

Dit is zeker niet de bedoeling dat een bezorger niet meer bij u bezorgd. Ik heb voor u gekeken en ik zie dat er al meerdere klachten zijn doorgezet en dat de bezorger hierop zal worden aangesproken.

Het enige wat u kunt doen is het iedere keer melden als het weer eens voorkomt. Ik kan er niet voor zorgen dat u de verzendkosten retour krijgt. U heeft deze kosten niet aan ons betaald maar aan de afzender. Daarom zult u voor deze kosten contact met de afzender moeten opnemen.

Heeft op 02 oktober 2017 om 18:33 geantwoord

De Post.nl doet er naar mijn mening weinig aan omdat dit NIET mag gebeuren.
Gebeurd dit toch, dan moet het maar 1 keer mogen.
Ze maken er mijn probleem van, elke keer als ik iets bestel en diegene het niet wil bezorgen, kan ik mijn pakket ZELF ophalen en OOK nog eens gaan bellen.
Zorg gewoon dat dit niet meer voorkomt, maar dit kunnen ze dus niet garanderen,..Wat een service..

Alle klachten die gemeld zijn door Alverodak