Klacht: Verborgen gebreken

op 17 oktober 2017 over BVA Veilingen in de categorie Online Veiling

Reeds maanden ben ik bezig om BVA te houden aan hun vermeldingsplicht. Op de omschrijving van de kavel is specifieke informatie achter gehouden omtrent de conditie van, in dit geval, een auto. De auto was in dusdanig toestand dat hij niet APK-waardig was en vele verborgen gebreken had. BVA verschuilt zich achter kijkdagen, echter zouden deze gebreken hier niet toonbaar geworden zijn, zeker gezien het feit dat op kijkdagen bepaalde handelingen niet gedaan mogen worden om dit te kunnen ontdekken. Er bestaat dus juridisch een kopersbescherming, welke zelfs 5 jaar van kracht blijft. Opvallend is dat na mijn vele correspondentie deze genoemde klachten nu WEL in de kavelomschrijving staan. Kennelijk heeft BVA hun tekortkoming onderkent, maar laat mij met de brokken zitten. Zolang BVA dit niet oplost, gaat dit een heel lang verhaal worden, daar onrecht nooit mag zegevieren.

BVA moet zijn verantwoordelijkheid nemen. Of BVA of de verkopende partij heeft ernstig tekort geschoten in het aanleveren van de kavel/auto.
Hier mag een klant nooit de dupe van zijn. Juridisch is dit aantoonbaar.
Ik verwacht dat er in goed overleg een oplossing getroffen gaat worden, waar beide partijen tevreden mee kunnen zijn. Dit evenredig aan de kosten die ondertussen gemaakt zijn om de auto door de APK te krijgen.
BVA houdt dit zolang op, dat er inderdaad kosten gemaakt moesten worden, daar de auto anders niet bruikbaar was.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over BVA Veilingen

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door BVA Veilingen in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat BVA Veilingen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

BVA Veilingen

Heeft op 07 november 2017 om 14:25 geantwoord

Beste meneer Kerkhoff,

Allereerst mijn excuses voor het feit dat u dit zo ervaren heeft. Volgens mijn collega is u per mail, uit coulance, een oplossing geboden. Op die oplossing hebben wij geen reactie meer mogen ontvangen.

Zojuist heb ik u nogmaals per mail geïnformeerd. Graag ontvangen wij van u een reactie per mail zodat we dit onderling kunnen oplossen.

Marijke - BVA Auctions

Reactie van de melder van de klacht kerkhoff208

10 maanden geleden - het is trouwens apart dat deze zaak staat als "opgelost". Dit is het echter niet. BVA weigert hun verantwoordelijkheid te nemen en verschuilt zich achter allerlei argumenten welke volgens het Burgerlijk Wetboek niet relevant zijn. Verborgen en niet omschreven gebreken zijn tot 5 jaar na aankoop aan te vechten. Ik krijg het idee dat dit een lang verhaal gaat worden. In diverse forums kom ik zulke klachten tegen. Het kan toch niet zo zijn dat kavels, welke rijp zijn voor de sloop of gemeente reiniging zomaar worden aangeboden en vervolgens je erop beroepen dat er niets aan gedaan wordt? Ik ben benieuwd naar kopers met dezelfde ervaringen.

Heeft op 23 februari 2018 om 17:02 geantwoord

BVA onttrekt zich nog steeds aan hun verantwoordelijkheid. De klacht wordt als opgelost gezet, terwijl er geen oplossing geboden wordt.

Alle klachten die gemeld zijn door kerkhoff208